شناسهٔ خبر: 88685 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

اسباب عاقبت به خيری از زبان آيت الله جنتی

احمد جنتی دبیر شورای نگهبان با اشاره به ضرورت رفع مشکلات و حوائج مردم گفت: موفقیت در این امر مستلزم بسیج همگانی و همراهی مردم با مسئولین و دستگاه‌های خیریه است.

به گزارش نماینده به نقل از روابط عمومی شورای نگهبان، آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان در دیدار جمعی از مسئولان و شخصیت‌های حقوقی و حقیقی، مدیران و کارکنان نهاد شورای نگهبان که به مناسبت درگذشت همسر وی برگزار شد، با اشاره به مصادیق عاقبت به خیری به توضیح شرایط و اسباب آن پرداخت.

وی با ذکر مصادیق تاریخی و شرح زندگانی اشخاصی مانند طلحه و زبیر به عنوان نماد عاقبت به شری و "فضیل عیاض" به عنوان مصداق عاقبت به خیری، گفت: باید با توجه به حسن عاقبت، انسان به عنوان مهمترین دعا و درخواست از خداوند متعال عاقبت به خیری را طلب کند.

دبیر شورای نگهبان به اسباب رسیدن به فرجام نیک از دیدگاه قرآن و روایات اشاره کرد و افزود: به نظر من همان‌طور که از توجه به متن قرآن و روایات به دست می‌آید؛ انفاق، رسیدگی به ایتام و محرومان و رفع حوائج و نیازهای مردم نزدیک‌ترین مسیر برای دستیابی به عاقبت به خیری است.

آیت‌الله جنتی تکریم و بزرگداشت ایتام را علاوه بر رسیدگی ظاهری در تأمین خوراک، پوشاک و مسکن آنان، ضروری دانست.

وی افزود: انفاق از آن چیزی که مورد علاقه انسان است خواسته خداوند در قرآن کریم است. سیره پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت ایشان علیهم‌السلام در امر رسیدگی به امور نیازمندان و محرومان بر پایه ایثار و نیز محرمانه نگه داشتن این کمک‌ها و حتی عدم اطلاع فرد نیازمند از آن کمک و یاری، استوار بود.

دبیر شورای نگهبان اضافه کرد: همانطور که خداوند در قرآن کریم فرموده است، پاداش دنیوی و اخروی بسیاری برای کسانی که به نیازمندان، محرومین و ایتام رسیدگی می‌کنند در نظر گرفته شده است.

آیت‌الله جنتی در پایان به ضرورت رفع مشکلات و حوائج مردم تأکید کرد و موفقیت در این امر را مستلزم بسیج همگانی و همراهی مردم با مسئولین و دستگاه‌های خیریه دانست.

در این دیدار حاضران ضمن آرزوی سلامتی و طول عمر برای علما و خدمتگذاران به اسلام، برای همسر مکرمه آیت‌الله جنتی، طلب مغفرت کردند.

نظر شما