شناسهٔ خبر: 76024 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سازمان انرژی اتمی مجاز به پرداخت فوق‌العاده کار به کارکنان در معرض اشعه شد

مجلس به سازمان انرژی اتمی اجازه داد به کارکنان شاغل در این سازمان که در معرض اشعه و مواد پرتوزا هستند، فوق‌العاده کار با اشعه در دوران اشتغال پرداخت کند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامید در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه) خانه ملت رسیدگی به طرح احکام دائمی لوایح بودجه‌های سنواتی را ادامه دادند و مواد ۴۲ و ۴۳ این طرح را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، سازمان انرژی اتمی ایران موظف شد درآمد حاصل از ارائه خدمات اکتشافی و آزمایشگاهی و پژوهشی خود و مؤسسات تابع را به حساب درآمد عمومی کشور (نزد خزانه‌اری کل) واریز نماید. علاوه بر اعتبارات مصوب، از محل مبالغ واریزی نیز به میزانی که در قوانین بودجه سالانه تعیین می‌شود در اختیار سازمان مزبور قرار می‌گیرد تا طبق قوانین و مقررات صرف امور اکتشافی، آزمایشگاهی و پژوهشی شود.

همچنین مجلس به سازمان انرژی اتمی ایران اجازه داد به کارکنان شاغل در سازمان انرژی اتمی ایران، شرکت‌های تابع و دستگاه‌های وابسته که در معرض اشعه و مواد پرتوزا هستند با تأیید کمیسیون تشخیص پرتوکاری سازمان، طبق قانون حفاظت در برابر اشعه و آیین‌نامه اجرایی و دستورالعمل مربوط، فوق‌العاده کار با اشعه در دوران اشتغال پرداخت نماید.

نظر شما