شناسهٔ خبر: 75762 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مطالبه جدی نمایندگان مجلس برداشتن همه تحریم‌ها است/لزوم به رسمیت شناختن حقوق هسته‌ای ما توسط آمریکا و غرب

کراپ‌شده - زهره طبیب زاده نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه آمریکا و غرب باید حقوق هسته‌ای ما را به رسمیت بشناسند، گفت: مطالبه جدی نمایندگان ملت این است که همه تحریم‌هایی که علیه ما تصویب شده در یک سال اخیر برداشته شود.

به گزارش نماینده، زهره طبیب‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به سخنان جان‌کری پیرامون مذاکرات هسته‌ای گفت: سخنان جان‌کری بیانگر دو مسئله بسیار مهم است و باید دید چه اظهاراتی در مذاکرات از سمت مذاکره‌کنندگان ما صورت گرفته که ما باعث نرمش در اظهارات جان‌کری هستیم.

وی با اشاره به برخوردهای بی‌ادبانه و حتاکانه مسئولین آمریکایی نسبت به جمهوری اسلامی ایران، افزود: اظهارات اخیر امریکایی‌ها از دو بعد قابل بررسی است. اول اینکه احتمالا آمریکا پیام ملت ایران و مقام معظم رهبری را دریافت کردند و به این نتیجه رسیدند که انقلاب از مواضع اصولی و حق خودش نمی‌گذرد و نظام اسلامی با فشار دشمنان از خطوط قرمز خود کوتاه نمی‌آید و به همین خاطر نسبت به مردم و رهبری سر تعظیم فرود آوردند.

طبیب‌زاده با بیان اینکه آمریکا غیرقابل اعتماد است، تاکید کرد: با توجه به بدبینی‌هایی که ما نسبت به آمریکا و مسئولان آنها داریم و اینکه اطلاعی از مفاد توافقات نداریم برای ما باعث ابهام است که چه شده آمریکایی که تا به حال همین اظهارات را از ما شاهد بوده یکباره عکس‌العملی متفاوت از خود نشان می‌دهد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به خاطر اینکه اطلاعی نسبت به جزئیات مذاکرات ندارند، نگرانند که نکند تمدید مذاکرات بهانه‌ای برای تلف کردن وقت ملت باشد.

وی اضافه کرد: بیش از ۶ ماه دیگر ملت ما زیر بار تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا و حامیانش فشار را تحمل خواهد کرد. بعد از توافق ژنو ما به همه تعهدات خود عمل کردیم، مقدار زیادی اورانیوم را که حاصل زحمات میلیون دلاری دانشمندانمان بود اکسید کرده یا غلظت آن را پایین آوردیم، ولی چیز زیادی به ما نرسید و این موضوع گشایش آنچنانی برای ما نداشت.

طبیب‌زاده خاطرنشان کرد: طرف مقابل ما در مذاکرات باید حقوق هسته‌ای ما را به رسمیت بشناسد و خواسته و مطالبه جدی نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی این است که همه تحریم‌هایی که توسط کنگره آمریکا، ریاست جمهوری آمریکا، شورای امنیت و اتحادیه اروپا و هر جای دیگر علیه ما تصویب شده در یک سال اخیر برداشته شود.

نظر شما