شناسهٔ خبر: 71045 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

انتقاد شدید از بی‌توجهی مسئولان امنیتی نسبت به ناامنی‌های استان سیستان

شهریاری نماینده زاهدان در مجلس با اعلام خبر شهادت یکی از معلمان سیستان و بلوچستان خواستار پیگیری مجدانه برخی ناامنی‌ها از سوی مسئولان امنیتی استان شد و انتقادات شدیدی را نسبت به بی‌توجهی مسئولان به مشکلات کرد.

به گزارش نماینده به نقل از  فارس، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه پارلمان طی تذکری، گفت: متأسفانه جنایتکاران تکفیری برای چندمین بار یکی از معلمان عزیز جوان ما به نام سرگزی را به جرم معلم بودن و خدمت کردن برای فرزندان این مرز و بوم در بلوچستان با اسلحه کلاشینکف به شهادت رساندند.

وی اضافه کرد: کسانی که اعلام می‌کنند امنیت نسبی (در سیستان و بلوچستان) برقرار شده منظورشان ایجاد امنیت برای اشرار است یا مردم عادی؟

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از روز گذشته اعلام نارضایتی شدیدی از عملکرد مسئولان امنیتی استان به من رسیده است، تصریح کرد: واقعا نمی‌توان جواب منطقی به این گلایه‌ها ارائه کرد؛ وزیر کشور مدام دم از امنیت می‌زند اما حتما باید یکی از نزدیکانش به شهادت رسیده و یا گروگان گرفته شود که متوجه شود چه بر سر مردم مظلوم استان سیستان و بلوچستان می‌آید.

وی این سوال را پرسید که آیا سیاست‌های اتخاذ شده در سال گذشته وضعیت استان سیستان و بلوچستان را بهتر کرده است، گفت: چرا شورای عالی امنیت ملی احساس مسئولیت برای تأمین امنیت این استان ندارد؟ آیا اطلاعاتی که به مسئولان عالی نظام در این رابطه داده می‌شود یکسویه نیست؟ آیا مسئولانی که در شورای تأمین استان هستند نباید پاسخگوی این حوادث باشند؟

شهریاری با بیان اینکه افرادی که توانایی ندارند باید برکنار شوند، اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش در تأمین حفظ جان و امنیت معلمین خود مسئولیتی ندارد؟ وقتی معلمی در سطح منطقه به شهادت می‌رسد نباید مدارس برای تأمین امنیت تعطیل شوند؟

نماینده مردم زاهدان در همین زمینه خاطرنشان کرد: ما هر روز در زاهدان و زابل پیگیری شهیدی را بر دوش خود تشییع می‌کنیم و خانواده‌های زیادی عزادار شده‌اند. حال بهتر نیست مسئولان به خود آیند، قبل از آنکه خشم مردم استان دامن آنها را بگیرد؟

وی از مجلس شورای اسلامی خواست به صورت جدی پیگیر این مسئله باشد و اجازه ندهد برخی ناامنی‌ها در استان سیستان و بلوچستان ادامه یابد.

نظر شما