شناسهٔ خبر: 64442 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

طرح تحول نظام بانکی در دستور کار مجلس / بانک‌ها صنعت و اشتغال کشور را نابود کرده‌اند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی حل مشکلات تسهیلات بانکی را یکی از برنامه‌های اصلی دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: بانک‌ها با داشتن ۲۰۰ تا ۳۰۰ شرکت، صنعت و اشتغال کشور را نابود کرده‌اند.

به گزارش نماینده به نقل از ستاد خبری همایش ملی راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی، ارسلان فتحی‌پور با اشاره به اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که توسط رهبر انقلاب تبیین شده است باید از اهم فعالیت‌های دولت و مجلس باشد، اظهار کرد: بر همین اساس یکی از اولویت‌های کمیسیون اقتصادی مجلس اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده و تحول نظام بانکی است.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی تنها در حرف نمی‌گنجد و تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور باید در این مسیر گام‌های مثبتی بردارند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه اگر بخواهیم از رکود خارج شویم باید تولید ملی را از وضعیت رکود خارج کنیم، خاطرنشان کرد: این امر نیازمند امنیت و ثبات اقتصادی است و باید اعتماد و آرامش لازم را به بازار برگردانیم هر چند دولت در این زمینه گام‌های بسیار مثبتی را برداشته است.

فتحی‌پور حل مشکلات تسهیلات بانکی را یکی از برنامه‌های اصلی دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: بانک‌ها با داشتن ۲۰۰ تا ۳۰۰ شرکت، صنعت و اشتغال کشور را نابود کرده‌اند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: لایحه خروج از رکودی که دولت آورده، بیشتر مربوط به پرداخت بدهی‌ خود به نظام بانکی و پیمانکاران است و بر همین اساس باید به صنعت و افزایش تولید در کشور بها دهیم و این موضوعی است که نباید از آن غفلت کرد.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این سیاست‌ها همه بیماری‌های اقتصادی کشور رفع می‌شود و به رشد اقتصادی هشت درصد و همان تورمی که دولت وعده داده می‌رسیم.

گفتنی است؛ همایش ملی راه کارهای تحقق اقتصاد مقاومتی به همت تشکل جوانان آرمانگرا، رهروان ولایت ۲۰ شهریور در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

نظر شما