شناسهٔ خبر: 59221 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

آقامحمدي در گفت و گو با "نماينده" :

استيضاح ها بايد اولويت بندي شوند و نیروی نمایندگان بر یک مورد متمرکز شود

ابراهیم آقا محمدی نماينده مردم لرستان در مجلس شوراي اسلامي گفت : استيضاح هايي كه در روزهاي اخير در نظر گرفته شده بايد منظم شده و با اولويت بندي سعي كنيم تمام نيرو و تمركز روي يك مورد جمع شود و بقيه موارد به زمان هاي مقتضي موكول شود تا دقت عمل و انسجام بيشتري در كار نمايندگان صورت بگيرد.

ابراهيم آقامحمدي، عضو كميسيون امنيت ملي در گفت و گو با خبرنگار "نماينده" بيان داشت: استيضاح يكي از حقوق نمايندگان مجلس است و آنها اين حق را دارند كه هرجا تشخيص دادند، سوال كرده، تذكر بدهند و استيضاح كنند و اين در كل دولت ها بوده و مختص اين دولت نيست كه برخي اين را مطرح كنند كه نمايندگان مي خواهند چوب لاي چرخ وزرا بگذارند.

وي در ادامه خاطرنشان كرد: اين استيضاح ها در خيلي از موارد كمك به نحوه عملكرد وزرا در دولت است و براي حل امور مردم صورت می گیرد. برخي از استيضاح ها البته جدي نيست. اما واقعا برخي وزرا كارشان بصورت اساسي ايراد دارد و عملكردشان مورد توجه اكثريت نمايندگان قرار مي گيرد و مشكلات به سمتي مي رود كه اگر مجلس عكس العمل نشان ندهند، ممكن است آن روند آسيب جدي به مملكت بزند كه در اين موارد اكثر نمايندگان اين حساسيت را احساس كرده و ورود مي كنند.

اين عضو كميسيون  امنيت ملي بيان داشت: در گفتگوهايي كه در اين هفته با دو، سه وزيري كه مي خواهند استيضاح شوند انجام مي گيرد، مطمئنا آنها حل مي شود و فقط استيضاحي كه جدي است و بايد پيگيري شود را دنبال خواهيم كرد .

نماينده مردم لرستان در مجلس عنوان داشت:  استيضاح هايي كه در روزهاي اخير در نظر گرفته شده بايد منظم شده و با اولويت بندي استيضاح ها سعي كنيم تمام نيرو و تمركز روي يك مورد جمع شود و بقيه موارد به زمان هاي مقتضي موكول شود تا دقت عمل و انسجام بيشتري در كار نمايندگان هم صورت بگيرد.

نظر شما