شناسهٔ خبر: 50659 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

توصیه سید احمد خمینی به منسوبین امام !

نه زندان رفته ایم و نه شکنجه شده ایم و نه در فلسفه غرب و شرق اهل نظریم و ..... فقط و فقط منسوب امامیم. پس باید دقیقا توجه کنیم که اگر امام نبودند هرگز کسی ما را بدان صورت نمی شناخت تا با ما مصاحبه کند پس من من نکنیم که هیچیم.

به گزارش نماینده ؛ به نقل از فارس، ده ماه پس از تعطیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ستاد انقلاب فرهنگی با امام خمینی دیدار کرده و رهبر انقلاب در این دیدار تاکید کردند : در امر آموزش نباید ضد انقلاب شرکت کند.

حجت الاسلام سید احمد خمینی: ما منسوبین حضرت امام باید توجه داشته باشیم که فقط به علت نزدیکی با ایشان است که با ما مصاحبه می شود و یا به ما احترام می شود .

من چون فرزند امام هستم می آیند و با من مصاحبه می کنند چاپ می کنند و آن را تیتر می کنند و الا از قبیل من زیادند و از من بهتر بسیارند.

خودت را بکشی فرزند امامی و با این ژست که، نه خیر من با امام کاری ندارم و فقط حرف های خودم را می زنم، کار تمام نمی شود.

آیت الله اشراقی: به تمام مقامات مسئول کشور و روزنامه ها شدیدا اخطار می کنم مراقبت و کوشش کنند که مشکلی پیش نیاید و خدای ناکرده کاری نشود که سوء تفاهم پیش آید.

استاندار ایلام طی اطلاعیه ای از مردم خواست از دست زدن به مواد مسموم کننده که به وسیله هواپیماهای متجاوز عراق در منطقه ریخته شده است خودداری کنند.

دکتر محسن نوربخش معاون کل وزارت امور اقتصادی و دارایی دولت پیش بینی می کند تا آخر شهریور ماه سال ۱۳۶۰ کلیه شهرهای بزرگ ایران دارای شبکه گازرسانی شده باشند.

موریس درایر معاون وزیر خارجه آمریکا با سعدون حمادی وزیر خارجه عراق درباره چشم اندازهای روابط آینده آمریکا و عراق مذاکره کرد.

هیئت صلح کشورهای غیرمتعهد : دیدار از شهر های جنگ زده دزفول و اهواز ما را بر آن داشت تا به تلاش های خود برای برقراری یک صلح عادلانه و شرافتمندانه بیفزائیم .

به گزارش منابع امنیتی لبنان تانک ها و چتربازهای سوریه حلقه محاصره شهر زحله را تنگ تر کرده و راه های تدارکاتی فالانژیست ها در کوهستان را تصرف کرده اند .

سرهنگ معمر قذافی رهبر لیبی گفت : هدف آمریکا و اسرائیل محاصره سوریه و نابودی مقاومت فلسطین است .

امام تاکید کردند ؛ در امر آموزش ضد انقلاب نباید مداخله کند

ده ما پس از تعطیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ستاد انقلاب فرهنگی با امام خمینی دیدار کرده و رهبر انقلاب در این دیدار تاکید کردند : در امر آموزش نباید ضد انقلاب شرکت کند.

دکتر شریعتمداری درباره این دیدار گفت : در ملاقات با ایشان ابتدا گزارشی به عرض رهبر انقلاب رسید این گزارش مجتمع بود بر فعالیت کمیته های برنامه ریزی و اقداماتی که در زمینه تدوین ضوابط انتخاب دانشجو و در مورد کارهایی که در جهاد دانشگاهی انجام می شود ضمنا به عرض امام رسید که هدف اعضای ستاد این است که دربازگشایی دانشگاه تغییرات بنیادی در زمینه های مختلف امور دانشگاهی به عمل آورند .

وی ادامه داد : بعد از گزارش ما امام رهنمودهایی فرمودند از جمله این که رشته های مورد نیاز زودتر افتتاح شود و امکانات برای بازگشایی این رشته ها در اختیار دانشگاه ها قرار گیرد و کوشش شود تا به تدریج دانشگاه ها باز شود و همراه با بازگشایی وضعی به وجود نیاید که اعمال گذشته تکرار شود و دانشگاه مرکز توطئه و مرکز فعالیت های ضد انقلاب نشود.

شریعتمداری افزود : در مورد استفاده از اساتید امام فرمودند کوشش شود از استادان متخصص از آن هایی که می خواهند به مملکت خدمت کنند و سرناسازگاری با انقلاب ندارند استفاده بشود. وی ادامه داد : همچنین امام توصیه فرمودند حرمت استادان محفوظ بماند امنیت شغلی استادان فراهم بشود البته در مسائل آموزشی تاکید فرمودند که در امر آموزش نباید ضد انقلاب شرکت کند و آموزش را به انحراف بکشاند افرادی که صالح هستند باید امر آموزش را به عهده بگیرند.(۱)

امام فرمودند کوشش شود از استادان متخصص از آن هایی که می خواهند به مملکت خدمت کنند و سرناسازگاری با انقلاب ندارند استفاده بشود. حرمت استادان محفوظ بماند .البته در مسائل آموزشی تاکید فرمودند که در امر آموزش نباید ضد انقلاب شرکت کند و آموزش را به انحراف بکشاند .

مصاحبه ای برای امروز ؛ نکاتی که منسوبان امام باید بدانند

حجت الاسلام سید احمد خمینی در یک مصاحبه مطبوعاتی شرکت کرده و نقطه نظرهای خود را پیرامون مسائل روز بیان داشت . سید احمد خمینی قبل از طرح سوال خبرنگاران گفت : ابتدا لازم می دانم یکی دو مسئله را تذکر دهم : اول این که منسوبین حضرت امام باید توجه داشته باشیم که فقط به علت نزدیکی با ایشان است که با ما مصاحبه می شود و یا به ما احترام می شود و الا خود ما که چیزی نیستیم و ویژگی هایی نداریم .

ما که کسی نیستیم ؛ اگر امام نبود کسی ما را نمی شناخت

وی ادامه داد : نه زندان رفته ایم و نه شکنجه شده ایم و نه در فلسفه غرب و شرق اهل نظریم و نه در فقه و اصول مجتهد نه ادیبیم و نه منطقی فقط و فقط منسوب امامیم. پس باید دقیقا توجه کنیم که اگر امام نبودند هرگز کسی ما را بدان صورت نمی شناخت تا با ما مصاحبه کند پس من من نکنیم که هیچیم. من چون فرزند امام هستم می آیند و با من مصاحبه می کنند چاپ می کنند و آن را تیتر می کنند و الا از قبیل من زیادند و از من بهتر بسیار و در حوزه های علمیه سراسر ایران از قبیل ما فراوان که کسی با آنان مصاحبه نمی کند.

سوء استفاده از انتساب به امام خلاف شرع مبین است

سید احمد خمینی ادامه داد : لذا باید توجه کنیم که از این انتساب سوء‌استفاده نکنیم که خلاف شرع مبین است.

خودت را بکشی منسوب امامی؛ مگر می شود گفت کاری به امام ندارم حرف خودم را می زنم!

وی گفت : مسئله دیگر این که اگر هم بگوئیم که من کاری با امام ندارم و من خودم هستم و حرف های من حرف های من است و به امام مربوط نمی شود کما این که از روی عدم آگاهی قبلا گفته شده بود این خدعه و فریب است زیرا تنها با عنوان فرزند امام و ...است که میتوانند لی لی به لالامان بگذارند و الا کسی هستی تا کسی تو را بشناسد؟! چه رسد به این که با تو صحبت کند و تیتر کند و هر کس استفاده خودش را بکند؟! خودت را بکشی فرزند امامی و با این ژست که : نه خیر من با امام کاری ندارم و فقط حرف های خودم را می زنم کار تمام نمی شود.

یا باید حرف نزنی یا حرفت صد درصدر مورد رضایت امام باشد

سید احمد خمینی ادامه داد : پس یا باید مصاحبه نکنی و یا وقتی مصاحبه می کنی صد در صد امام راضی باشد و الا سوء‌استفاده چی هستی چون چیزی نیستی . تو را به خدا به خودمان رجوع کنیم : آیا غیر از این است ؟! پس سعی کنیم خلاف نکنیم چون می دانیم از قبیل ما هزاران هزار هستند پس چرا نمی روند با آنانان مصاحبه کنند؟

موافق نظرات لاهوتی و عمویم آیت الله پسندیده نیستم

حاج سید احمد خمینی در ادامه و در پاسخ به سوالی در زمینه لاهوتی و نامه ای که در حمایت از او خطاب به مجلس نوشته بود اظهار داشت : من در آن نامه از لاهوتی حمایت نکردم ، من با عقاید و نظرات لاهوتی مخالف هستم و این که کسی مبارز بوده و شکنجه شده است یک حرف است و این که نظراتش درست و یا غلط است حرف دیگر و این که آیا حق داریم جلسات سخنرانی کسانی را که با نظراتشان مخالف هستیم به هم بزنیم حرف دیگر .

مواضع سید حسین نه به ما و نه به امام مربوط نیست

وی در باره نظرات سیدحسین خمینی نیز گفت : من صریحا می گویم که مواضع وی را قبول ندارم این مواضع نه به من مربوط است و نه به شخص امام و ایشان یا عصبانی شده و یک حرف هایی را زده و یا فکر کرده و منطقا به این مواضع رسیده است .

سید احمد درباره مواضع عموی خود آیت الله پسندیده نیز گفت : من با مواضع ایشان مخالف هستم ولی به ایشان شدیدا احترام می گذارم. ما نباید زحمات زیاد ایشان را فراموش کنیم.(۲)
سید احمد خمینی در باره نظرات سیدحسین خمینی نیز گفت : من صریحا می گویم که مواضع وی را قبول ندارم این مواضع نه به من مربوط است و نه به شخص امام و ایشان یا عصبانی شده و یک حرف هایی را زده و یا فکر کرده و منطقا به این مواضع رسیده است.

اولین جلسه هیئت بررسی اختلاف میان مسئولان تشکیل شد

بعد از ظهر دیروز اولین جلسه رسمی هیئت سه نفری در محل وزارت کشور برگزار شد.در این جلسه آیت الله مهدوی کنی نماینده امام ، آیت الله اشراقی نماینده رئیس جمهور و آیت الله محمد یزدی نماینده رئیس مجلس شورای اسلامی ، رئیس دیوان عالی کشور و نخست وزیر شرکت داشتند. همچنین آیت الله موسوی اردبیلی دادستان کل کشور به منظور هماهنگی کار این هیئت با مسائل قضایی در این جلسه شرکت کرد.

اخطار نماینده رئیس جمهور به روزنامه ها و مقامات مسئول

قبل از تشکیل جلسه آیت الله اشراقی در گفت و گویی اظهار داشت : امروز اولین جلسه هیئت تشکیل می شود و ما امیدواریم که این هیئت بتواند قدم مثبتی برای کشور بردارد . وی افزود : به تمام مقامات مسئول کشور و روزنامه ها شدیدا اخطار می کنم مراقبت و کوشش کنند که مشکلی پیش نیاید و خدای ناکرده کاری نشود که سوء تفاهم پیش آید و برعهده مسئولین است که آرامش را که در اثر فرمان امام فعلا در کشور به وجود آمده حفظ کنند و همچنین روزنامه ها بکوشند در بیان حقایق بدون این که اعصاب مردم را تحریک کنند و اجازه دهند ملت رشید راه خود را برود.

آیت الله یزدی : ابتدا به متخلف تذکر و سپس به مردم اعلام می شود

در پایان جلسه سه ساعته آیت الله محمد یزدی که از سوی اعضا به عنوان سخنگو انتخاب شده است اظهار داشت : وظایف هیئت دقیقا در حکمی که از سوی امام برای حضرت آیت الله مهدوی کنی مرقوم فرموده اند مشخص شده است رسیدگی به موارد تخلف مقامات رسیدگی به اقوال و افعال هر کسی که در کشور سبب تشنج می شود و رسیدگی به جرائد و رسانه های گروهی سه محور کار هیئت را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد : پس از آن که حدود کار هیئت مشخص شد همان طور که در متن حکم مشهود است ابتدا به متخلف تذکر داده می شود و بعد به مردم اعلام می شود و در نهایت مسئله به دادستان کل کشور ارجاع می شود تا ایشان پس از طی مراحل قانونی اقدام لازم را انجام دهند.(۳)

بمباران شیمیایی ایلام توسط جنگنده های عراقی

استاندار ایلام طی اطلاعیه ای از مردم خواست از دست زدن به مواد مسموم کننده که به وسیله هواپیماهای متجاوز عراق در منطقه ریخته شده است خودداری کنند. در این اطلاعیه آمده است : جنگنده های رژیم مزدور صدام در مناطق جنگی مواد مسموم کننده فرو می ریزند و به همین جهت از مردم خواسته می شود از دست زدن به هر نوع شی ء‌مشکوک خودداری کنند.(۴)

اولویت های بودجه ۶۰ اعلام شد

دکتر محسن نوربخش معاون کل وزارت امور اقتصادی و دارایی در مصاحبه ای اولویت های بودجه سال ۱۳۶۰ را اعلام کرد . نوربخش ابتدا به شرایط سخت آغاز کار کابینه که با محاصره اقتصادی ایران و آغاز جنگ تحمیلی عراق همزمان بوده است گفت :‌مهمترین بخش اقتصادی از نظر دولت در سال جاری بخش کشاورزی است .

وی در مورد صنعت نیز گفت : در زمینه صنعت در برنامه دولتی زمان بندی مراحل اتمام پروژه های عظیم ناتمام صنعتی کشور بسیار تاکید شده است . یکی از موفقیت آمیزترین پروژه های صنعتی دولت پروژه گازرسانی سراسری است که طی یک برنامه ۸ ساله انجام می شود.

وی افزود : دولت پیش بینی می کند تا آخر شهریور ماه سال ۱۳۶۰ کلیه شهرهای بزرگ ایران دارای شبکه گازرسانی شده باشند.این پروژه از نظر حل مشکل بیکاری اهمیت زیادی برای دولت دارد . نوربخش درباره تورم نیز گفت : برنامه دولت در مراحل بنیادی این مشکل تشکیل شبکه زنجیره ای تعاونی در سراسر کشور است تا بدین طریق مسئله واسطه ها به کلی ریشه کن شود. وی با اشاره به این مطلب که در بعضی از اقشار مملکت در این مدت درآمدهای فوق العاده پیدا کرده اند افزود : برنامه دولت در زمینه مالیات ها این است که معیارهای اخذ مالیات بخصوص مالیات های مستقیم تغییر پیدا کند.(۵)
به گزارش منابع امنیتی لبنان تانک ها و چتربازهای سوریه حلقه محاصره شهر زحله را تنگ تر کرده و راه های تدارکاتی فالانژیست ها در کوهستان را تصرف کرده اند . شفیق وران نخست وزیر لبنان نیز گفت : بیروت معتقد است هیچ اقدامی در لبنان بدون موافقت مقامات رسمی این کشور نمی تواند صورت گیرد.

روابط آمریکا با صدام گسترش می یابد

خبرگزاری عراق اعلام کرد موریس درایر معاون وزیر خارجه آمریکا با سعدون حمادی وزیر خارجه عراق درباره چشم اندازهای روابط آینده آمریکا و عراق مذاکره کرد. دولت آمریکا ماموریت این مقام وزارت خارجه خود را به عنوان کوششی برای بهبود روابط آمریکا با رژیم بعث عراق به سرکردگی صدام توصیف کرده است .

سفر این مقام آمریکایی به دنبال موافقت غیرمنتظره دولت ریگان با فروش ۵ فروند هواپیمای بوئینگ به عراق صورت می گیرد. موریس درایر که در سفر وزیر خارجه آمریکا به خاورمیانه او را همراهی می کرد جمعه گذشته از لندن عازم بغداد شد . (۶)

هیئت صلح کشور های عدم تعهد از ویرانی های جنگ دیدن کردند

هیئت صلح کشورهای غیرمتعهد عصر دیروز با انتشار بیانیه ای تهران را ترک کرد. اعضای هیئت در بیانیه خود نوشته اند : دیدار از شهر های جنگ زده دزفول و اهواز ما را بر آن داشت تا به تلاش های خود برای برقراری یک صلح عادلانه و شرافتمندانه بیفزائیم . وزیر خارجه هند و عضو این هیئت نیز در فرودگاه گفت : ظرف امروز و فردا نتایج قطعی سفر ما معلوم خواهد شد.آن وقت در باره سفر مجدد به تهران یا بغداد تصمیم خواهیم گرفت.(۷)

فالانژیست ها به محاصره نیروهای سوری درآمدند

به گزارش منابع امنیتی لبنان تانک ها و چتربازهای سوریه حلقه محاصره شهر زحله را تنگ تر کرده و راه های تدارکاتی فالانژیست ها در کوهستان را تصرف کرده اند . شفیق وران نخست وزیر لبنان نیز گفت : بیروت معتقد است هیچ اقدامی در لبنان بدون موافقت مقامات رسمی این کشور نمی تواند صورت گیرد.

وران این اظهارات را بعد از ملاقات با الکساندر هیگ وزیر خارجه آمریکا و ژان فرانسوا بوتسه وزیر امورخارجه فرانسه در پاریس مطرح کرد. الکساندر هیگ در این ملاقات گفته بود آمریکا نقش مهمی برای سازمان ملل در لبنان قائل است.(۸)

قذافی : هدف آمریکا و اسرائیل محاصره سوریه و نابودی مقاومت فلسطین است

سرهنگ معمر قذافی رهبر لیبی گفت : هدف آمریکا و اسرائیل محاصره سوریه و نابودی مقاومت فلسطین است . وی در مورد ارتش عراق نیز گفت : ارتش عراق به نمایندگی از جانب آمریکا و اسرائیل از طریق شرکت در یک جنگ غیرضروری به نابودی کشیده شده است .

قذافی همچنین گفت : ارتش بعضی کشورهای ارتجاعی در آستانه نابودی قرار گرفته اند سادات ارتش خود را صحرای غربی یعنی مرزهای لیبی گسیل می دارد تا خطر ارتش مصر را از رژیم خود دور سازد تحت همین پوشش تصفیه های مخفیانه در میان صفوف افسران و سربازان مصری که به انقلاب فکر می کنند صورت می گیرد زندان های مصر هر هفته افسران و سربازان ارتش مصر که می دانند جبهه حقیقی آن ها در اراضی اشغال شده است در خاک یک کشور برادر پر می شود.(۹)

پی نوشت :

۱- جمهوری اسلامی ، ۲۴ فروردین ۱۳۶۰ ، صفحه ۴

۲- کیهان ، ۲۴ فروردین ۱۳۶۰ ، صفحه ۱۱ ، ای کاش این مصاحبه تاریخی که نکات فراوانی برای امروز در آن نهفته است به سمع و نظر تعدادی از منسوبان به خانواده حضرت امام از جمله نعیمه اشراقی برسد . ای کاش نعیمه اشراقی و تنی چند از منسوبان حضرت روح الله که تمام هستی خود را از برکت انتساب به آن وجود نورانی دارند به این واقعیت پی ببرند که جز این انتساب آنان چیزی نیستند و ارزشی ندارند و اصلا کسی آنان را نمی شناسد . آیا شایسته است فردی چون نعیمه اشراقی با انتسابی که به امام خمینی دارد هر روز با یک هتاکی جدید که از ضد انقلاب خارج نشین نیز انتظار نمی رود دل مردمی که عاشق امام خویش هستند را بیازارد . هنوز پرونده هتاکی نعیمه اشراقی به خانواده شهدا بسته نشده بود که این بار او احکام الهی را به سخره گرفت و این بار نیز چون گذشته با این بهانه که یک شوخی بود و قصد اهانت نداشتم و عذر می خواهم و ...می خواهد غائله ای که به پا شده است را بخواباند ...غرض در این نوشتار نعیمه اشراقی و سخنان گاه و بیگاه او نیست سخن این جا است که آیا منسوبان به حضرت امام جز انتسابی که به ایشان دارند اهمیتی برای مردم برخوردار هستند؟ آیا اینان افرادی چون دیگر مردم بودند و نسبتی خاص با امام نداشتند کسی سخنانشان را می شنید و به آن اهمیت می داد ؟ یقینا جواب منفی است چنان چه یادگار به عرش سفر کرده امام نیز بر آن در مصاحبه ای که ذکر آن رفت تاکید داشت و پس انتظار می رود مخاطبان واقعی این مصاحبه و این سخنان به خود آیند و بیش از این پرده دری نکنند و ...

۳- جمهوری اسلامی ، ۲۴ فروردین ۱۳۶۰ ، صفحه ۵
۴- اطلاعات ، ۲۴ فروردین ۱۳۶۰ ، صفحه ۱۱
۵- اطلاعات ، ۲۴ فروردین ۱۳۶۰ ، صفحه ۱۱
۶- جمهوری اسلامی ، ۲۴ فروردین ۱۳۶۰ ، صفحه ۳
۷- کیهان، ۲۴ فروردین ۱۳۶۰ ، صفحه ۲
۸- اطلاعات ، ۲۴ فروردین ۱۳۶۰ ، صفحه ۱۲
۹- اطلاعات ، ۲۴ فروردین ۱۳۶۰ ، صفحه ۱

برچسب‌ها:

نظر شما