شناسهٔ خبر: 183831 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

جمهوری اسلامی ایران ید طولایی در تصویب قوانین مربوط به مبارزه با تروریسم دارد

یعقوب رضا زاده عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اهمیت نقش پارلمان‌ها در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی گفت: جمهوری اسلامی ایران در این حوزه ید طولایی دارد و بر اساس اسناد بین‌المللی موجود، اقدام به تصویب قوانین می‌کند.

به گزارش «نماینده»، یعقوب رضازاده با اشاره به اهمیت نقش مجالس دنیا در تصویب قوانینی در رابطه با مبارزه با تروریسم و پیشگیری از آن، گفت:مبارزه با افراط گرایی خشونت آمیز منجر به تروریسم، نیازمند تصویب قوانین در کشورهای مختلف است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ایجاد سازوکار مناسب برای نظارت بر اجرای قوانین لازمه موضوع مبارزه با تروریسم است، عنوان کرد: پارلمان ها باید جلوی هرگونه تعلل در اجرای قوانین مربوط به مبارزه با تروریسم از سوی دولت های متبوع خود را بگیرند و در صورت نیاز برای تقویت آن اقدام به تصویب قوانین جدید کنند.

وی با مهم خواندن قوانین و مقررات مربوط به مبارزه با تروریسم و پیشگیری و مقابله با افراط گرایی خشونت آمیز، بیان داشت: مجلس شورای اسلامی این موضوع را که از موضوعات مهم مطرح شده در مجامع بین المللی به ویژه در حوزه پارلمان ها است، با جدیت پیگیری می کند و از جمله کشورهایی است که ید طولایی در این حوزه دارد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: برخی کشورها قوانین مربوط به این حوزه را با توجه به فرهنگ خود به تصویب می رسانند که لازم است تعهدات بین‌المللی حقوق بشری به صورت دقیق رعایت شود که البته در اسناد بین المللی آمده است و جمهوری اسلامی ایران نیز آن را به رسمیت می شناسد.

نظر شما