شناسهٔ خبر: 183824 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سلیمی: از پزشکیان توقع می‌رود در سفر عراق زمینه آزادی ابوعباس را فراهم کند

سلیمی سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به لزوم آزادی ابوعباس با توجه به شرایط جسمی این جانباز، گفت: از پزشکیان توقع می‌رود در سفر عراق زمینه آزادی ابوعباس را فراهم کند.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم پیگیری روند آزادی محمدرضا نوری با نام جهادی ابوعباس، گفت: باتوجه به‌این‌که جناب پزشکیان در کسوت رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی به عراق سفر می‌کنند از ایشان توقع می‌رود از حقوق حقه ایران و ایرانیان دفاع کنند. از جمله ایرانیان که در حق او اجحاف شده محمدرضا نوری معروف به ابوعباس است.وی افزود: ابوعباس که جانباز است توسط آمریکایی‌ها دستگیر شده و مورد آزار و اذیت آن‌ها قرار گرفته است. امیدوارم رئیس‌جمهور در سفری که به عراق دارد موفق به آزادی ابوعباس شود.سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بحث جابه‌جایی پول‌های ایران در عراق از موارد دیگری است که باید در این سفر مورد بحث قرار گیرد. رئیس‌جمهور نیز به این امر اشاره کرده بودند که در وارد کردن پول به کشور با مشکلاتی روبه‌رو هستیم. باید در این مراودات باید مسیرهایی برای پرداخت مطالبات ایران ایجاد شود.سلیمی با اشاره به مبادلات اقتصادی ایران و عراق، گفت: میزان تجارت ایران با عراق نیز با توجه به همسایگی که وجود دارد اندک است. امکان افزایش مبادلات تجاری وجود دارد. میزان تجارت غیرنفتی ما به عراق بسیار کاهش پیدا کرده است. این امر نیز در سفر پیش‌رو رئیس‌جمهور باید مورد بررسی قرار گیرد.وی اظهار داشت: امیدوارم تیمی که رئیس‌جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند بتوانند بخش‌هایی از این مسائل را در این سفر حل کنند.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بحث دیگری که حائز اهمیت است و در این سفر باید مطرح شود بحث تروریست‌هایی است که به سمت مرزهای ایران می‌آیند. البته عراق همکاری خوبی در دور کردن آن‌ها از مرزها داشته است‌.سلیمی در خاتمه گفت: گفت‌وگوهای مشترک برای مسائل مدنظر ۲ کشور در حوزه محور مقاومت از مسائلی است که باید با یک نقشه راه که در زمان آقای رئیسی پی‌ریزی شده بود پیگیری شود.

نظر شما