شناسهٔ خبر: 183636 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

امنیت کشور و حمایت از مبارزان راه آزادی اولویت مطلق است/ هیچ حمله و تهدیدی بدون پاسخ نخواهد ماند

بهنام سعیدی عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: این اقدام تروریستی تجاوزی آشکار به تمامیت ارضی ایران است و ما با تمام قدرت و قاطعیت به این تجاوز پاسخ خواهیم داد و رژیم صهیونیستی باید بداند که هر گونه تعرض به امنیت ایران، عواقب سنگینی برای آن به دنبال خواهد داشت.

به گزارش «نماینده»، بهنام سعیدی در واکنش به حادثه تروریستی که منجر به شهادت اسماعیل هنیه، رهبر عالی‌رتبه فلسطین، در تهران شد، گفت: رژیم صهیونیستی جنایتکار و تروریست، با این اقدام وحشیانه و ضدانسانی، نقض آشکار حقوق بین‌الملل و بشر را به نمایش گذاشت. این جنایت نابخشودنی و بی‌رحمانه که در خاک جمهوری اسلامی به وقوع پیوست، هرگز بدون پاسخ نخواهد ماند. جمهوری اسلامی ایران مصمم است که به جهانیان نشان دهد هیچ تهدید و حمله‌ای به امنیت و حاکمیت کشور بدون پاسخ قاطع نخواهد ماند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این اقدام تروریستی تجاوزی آشکار به تمامیت ارضی ایران است و ما با تمام قدرت و قاطعیت به این تجاوز پاسخ خواهیم داد و رژیم صهیونیستی باید بداند که هر گونه تعرض به امنیت ایران، عواقب سنگینی برای آن به دنبال خواهد داشت و این رژیم منفور و جنایتکار، که بارها نشان داده است هیچ احترامی به حقوق بشر و قوانین بین‌المللی ندارد، باید مجازات شود و به شدت مورد تنبیه قرار گیرد.

سعیدی افزود: شورای امنیت سازمان ملل باید فوراً به صورت جدی و عملی وارد شود و تدابیر قاطعی برای جلوگیری از تکرار چنین جنایاتی اتخاذ کند زیرا نقض مداوم حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی باید به شدت پیگیری و محکوم شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حمله به مقامات رسمی و دیپلمات‌های خارجی، به‌ ویژه در خاک کشورهای میزبان، نقض صریح اصول حقوق بین‌الملل و امنیت بین‌المللی است و ما از شورای امنیت سازمان ملل انتظار داریم که به این جنایت بی‌رحمانه پاسخ دهد و این رژیم جنایتکار را متوقف کند.

سعیدی تصریح کرد: حمایت از مقاومت اسلامی و تقویت توان دفاعی و امنیتی کشور از اهم موضوعاتی است که با جدیت پیگیری خواهد شد و ما به دنیا نشان خواهیم داد که امنیت کشور و حمایت از مبارزان راه آزادی برای ما اولویت مطلق دارد و هیچ حمله و تهدیدی بدون پاسخ نخواهد ماند و رژیم صهیونیستی باید بداند که هرگونه تهدید علیه امنیت و تمامیت ارضی ایران با پاسخ قاطع، کوبنده و بی‌رحمانه مواجه خواهد شد./

نظر شما