شناسهٔ خبر: 183614 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

جوکار: با تاکید رهبری باید تمام ارکان نظام برای حل مشکلات پای کار بیایند

محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: آینه تمام نمای هیات دولت چهاردهم باید افرادی باشند که توانایی پیشبرد اهداف برنامه هفتم توسعه را داشته و در این حوزه نقش‌آفرین باشند.

به گزارش «نماینده»، محمدصالح جوکار با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهور نهم، بیان کرد: روز گشته حکم تنفیذ رئیس جمهور از سوی مقام معظم رهبری ارائه شد. در این مراسم مقام معظم رهبری به چندین نکته کلیدی اشاره کردند؛ در مقدمه رهبر انقلاب به وضعیت کشور در دوران رژیم گذشته اشاره و تاکید داشتند که نظام جمهوری اسلامی برخاسته از رای مردم است و مردم با حضور خود در پای صندوق های رای مسئولان خود را انتخاب می کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: رهبر انقلاب علی رغم اینکه بر مسائل فرهنگی تاکید داشتند اما اولویت اول کشور را مسائل اقتصادی مطرح کردند و اینکه باید برنامه ریزی لازم در این زمینه صورت بگیرد و تعامل و همکاری سه قوه برای حل مسائل اقتصادی کشور یک ضرورت است. مجلس، قوه قضائیه و نیروهای مسلح باید برای کمک به دولت در صحنه حاضر شوند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تاکید مقام معظم رهبری باید تمام ارکان نظام پای کار آمده تا مشکلات اقتصادی مردم برطرف شود، تصریح کرد: رهبر انقلاب تاکید داشتند که باید از ظرفیت و توانمندی های درون کشور برای حل مشکلات استفاده شود. رهبری کار جهادی را یک ضرورت دانستند؛ کار جهادی یعنی خستگی ناپذیری در مسیر انجام امورات مردم.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها ادامه داد: قطعا در شرایط فعلی، کشور نیازمند مسئولانی کارآمد، دلسوز، مردمی، کاردان با روحیه جهادی و تلاش مضاعف است. در شرایط خاصی که قرار داریم باید چنین افرادی کابینه دولت را تشکیل دهند.

جوکار در پایان تاکید کرد: بسیار مهم است که آینه تمام نمای هیات دولت افرادی باشند که توانایی پیشبرد اهداف برنامه هفتم توسعه را داشته و بتوانند در این راستا نقش آفرینی کنند. رهبر معظم انقلاب نیز بر این موضوع تاکید داشتند.

نظر شما