شناسهٔ خبر: 180724 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

برگزاری همایش هندسه نظم نوین جهانی با سخنرانی باقری و قالیباف

همایش بین‌المللی هندسه نظم نوین جهانی فرمانده دانشگاه دفاع ملی گفت: همایش هندسه نظم نوین جهانی ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت در دانشگاه دفاع ملی با سخنرانی محمدباقر قالیباف و سردار محمد باقری برگزار می‌شود.

به گزارش «نماینده»، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم طی سخنانی در نشست خبری همایش بین‌المللی هندسه نظم نوین جهانی، اظهار کرد: ما می‌توانیم حمله روسیه به اوکراین را پایان یکجانبه‌گرایی آمریکا بدانیم. ممکن است در آینده هم حوادث و شگفتی‌های دیگری که قابل‌پیش‌بینی نباشد رخ دهد.

وی افزود: آینده شاهد تحولات سریع‌تر، پیچیده‌تر و غیرقابل پیش‌بینی‌تر خواهد بود. این امر را تحولات امروز منطقه هم نشان می‌دهد.

فرمانده دانشگاه دفاع ملی با اشاره به تلاش‌های این دانشگاه برای بررسی و مطالعه تحولات اخیر و شکل‌گیری نظم نوین جهانی، گفت: مجموعه کاری که مراکز علمی و مجموعه اندیشمندان انجام دادند و استقبال وسیعی که در داخل و خارج از این نشست صورت گرفت نشان‌دهنده جایگاه آن است.

احمدی‌مقدم یادآور شد: همایش هندسه نظم نوین جهانی ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت در دانشگاه دفاع ملی برگزار می‌شود. سخنران افتتاحیه این مراسم آقای قالیباف است که هم به دلیل جایگاه سیاسی وی و هم تحصیلات مرتبطش با موضوع همایش این انتخاب انجام شده است.

وی تاکید کرد: مقامات خارجی هم برای سخنرانی در این همایش در نظر گرفته شده‌اند و سردار محمد باقری سخنران کلیدی مراسم افتتاحیه هستند و بعد از آن سه سخنران خارجی هم خواهیم داشت.

فرمانده دانشگاه دفاع ملی ادامه داد: بعد از مراسم افتتاحیه و سخنرانی‌ها عصر روز اول همایش و صبح و عصر روز دوم آن با برگزاری پنل‌های تخصصی که حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در هشت نشست را در برمی‌گیرد، ادامه پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: بعد از آن جمع‌بندی نشست‌ها توسط هیئت رییسه و اعضای نشست انجام می‌شود و در مراسم اختتامیه هم آقای علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و یک مهمان مدعو دیگر، سخنرانی می‌کنند.

احمدی‌مقدم گفت: مهمانان ما از ۳۶ ملیت هستند و اندیشمندان کشورهای مختلف در حاشیه این همایش باهم ملاقات خواهند داشت. امکانات انجام این دیدارها در حاشیه همایش هم پیش‌بینی شده است. هم مقامات ما با خارجی‌ها دیدار خواهند کرد و هم مقامات خارجی با یکدیگر دیدار خواهند داشت.

نظر شما