شناسهٔ خبر: 179723 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

توافق کمیسیون اقتصادی با رئیس بانک مرکزی برای ایجاد ثبات در بازار ارز

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشست مشترک این کمیسیون با محمدرضا فرزین رئیس جدید بانک مرکزی خبر داد.

به گزارش «نماینده»، آقای محمدرضا پورابراهیمی در حاشیه جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نشست مشترک این کمیسیون با محمدرضا فرزین رئیس جدید بانک مرکزی برگزار شد و در حوزه سیاست‌های ارزی با بانک مرکزی توافق شد که رویکرد سیاست‌ها ایجاد ثبات و کاهش نوسانات قیمت‌های بازاری ارز باشد.


آقای پورابراهیمی از همکاری کمیسیون اقتصادی و بانک مرکزی برای اخذ تصمیم‌های بنیادی نظام اقتصادی کشور در لوایح بودجه و برنامه هفتم با هدف رفع موانع ریشه‌های تورم، خبر داد و گفت: با توجه به اینکه ناترازی بودجه و نظام بانکی در کشور عامل اصلی ایجاد تورم و کاهش ارزش پول ملی در اقتصاد کشور است مقرر شد، تصمیم‌های بنیادی اقتصادی در چارچوب کار مشترک میان کمیسیون اقتصادی مجلس و بانک مرکزی در لایحه بودجه و احکام برنامه هفتم اتخاذ شود و ریشه‌های تورم رفع شود.


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در حوزه ناترازی نظام بانکی که اساساً محور و تصمیمات خود بانک مرکزی است. در حوزه سیاست‌های ارزی بانک مرکزی نیز توافق شد، رویکرد سیاست‌های ارزی ایجاد ثبات و کاهش نوسانات قیمت‌های بازاری ارز باشد و مغایرتی با قوانین پایه‌ای کشور مانند ماده ۲۰ قانون احکام دائمی که در آن نرخ ارز کشور را نرخ ارز شناور مدیریت شده اعلام کرده، نداشته باشد.


به گفته وی، تعامل خوبی بین کمیسیون اقتصادی و بانک مرکزی برای هماهنگی برای ایجاد ثبات در نظام ارزی کشور و به دنبال آن کاهش پیامدهای ناشی از آن در بخش‌های صادرات، واردات و فضای عمومی کسب و کار در کشور وجود دارد.


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان نیز عنوان کرد: گزارش رئیس کل بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی مجلس نشان می‌دهد صادرات کشور در حوزه نفتی و غیرنفتی در ۹ ماه امسال ۱۹ درصد مشابه پارسال افزایش یافته است و این‌ها بیانگر این است که فضای روانی و التهابی بازار مدیریت شود و نشست امروز کمیسیون اقتصادی و بانک مرکزی، آغاز همکاری مشترک در آینده خواهد بود.

نظر شما