شناسهٔ خبر: 179717 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تعریف درست درآمدهای مالیاتی منابع بودجه سالیانه را پایدار تر خواهد کرد

نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی معتقد است؛ هرچه اقتصاد ما جلوتر می‌رود، باید پایه‌های مالیاتی تعریف درستی پیدا کنند.

به گزارش «نماینده»، بهروز محبی نجم آبادی با اشاره به راهکارهای رفع ناترازی و کسری بودجه سالیانه اظهار کرد: یکی از اقتصاد هایی که شاید در دنیا تحت تاثیر مسائل سیاسی و فرهنگی خاصی در جهان قرار می گیرد، اقتصاد کشور است.

نماینده مردم «سبزوار،جغتای،جوین،خوشاب و داورزن» با بیان اینکه ایران در جایگاه خاصی قرار گرفته است بیان کرد: متاسفانه مدل نگاه دنیا به ایران و شیوه مواجه برخی کشورها با ما، همراه با تحریم‌های شکننده بوده است و این مسئله تأثیر مستقیمی در منابع کشور دارد.

این نماینده مجلس با اشاره به تعریف منابع بودجه سالیانه تاکید کرد: ما هرچقدر منابع بودجه را دقیق تر تعریف کنیم قطعا مسئله ناترازی در مصارف را بهتر حل خواهد شد.

نجم آبادی با بیان اینکه منابع درآمدی ایران کاملاً مشخص است، تصریح کرد: نفت و فروش معایانات گازی، فروش اوراق ، فروش اموال دولتی و عوارض و مالیات ها از جمله منابع درآمدی کشور قلمداد می‌شود.


وی با بیان اینکه درآمدهای مالیاتی پایداری ویژه‌ای در بودجه سالیانه دارد، اظهار کرد: قطعاً هرچه اقتصاد ما جلوتر می‌رود،باید پایه‌های مالیاتی تعریف درستی پیدا کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به قوانین مالیاتی جدید در زمینه عایدی سرمایه و خانه‌های خالی، تاکید کرد: حتماً تعریف درآمدهای مالیاتی منابع بودجه سالیانه را پایدار تر خواهد کرد.


این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برخی از سال‌ها درآمدهای ناشی از فروش نفت محقق و در برخی سال‌ها این درآمد کامل محقق نمی‌شود، اظهار کرد: در سالهایی که این درآمد محقق شده حتماً کسری بودجه کمتری داشته ایم.

وی با بیان اینکه ما در حال حاضر در زمینه درآمدهای نفتی وضعیت تثبیت شده ای داریم، تصریح کرد: با این حال ما سال گذشته با کمبود فروش نفت مواجه شدیم همچنین سال گذشته فروش اموال دولتی را مدنظر نداشتیم.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه دولت هنوز نتوانسته به اصطلاح خودش را پیدا کند، اظهار کرد: هنوز آن همراهی و هماهنگی بین نهادها و سازمان‌ها با دولت به چشم نمی‌خورد چرا که دستگاه‌ها باید اموال و دارایی‌های خود را مولدسازی کنند، لذا اگر این مولدسازی مدنظر دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد وضعیت بودجه بهتر رقم خواهد خورد.

نظر شما