شناسهٔ خبر: 179199 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

معجزه تفکر بسیج را در انقلاب اسلامی مشاهده کردیم

علی اکبری امام جمعه موقت تهران گفت: ما معجزه تفکر بسیج و نهاد بسیج را هم در چله اول انقلاب و هم اکنون در چله دوم انقلاب مشاهده کرده‌ایم و امید به اعجاز این شجره طبیه در پیشبرد آرمان‌های اسلامی داریم.

به گزارش «نماینده»، ،

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی تهران، گفت: ما در آستانه ۵ آذر سالروز تاسیس بسیج مستضعفین و یکی از روزهای خدایی انقلابمان هستیم، بسیجیان سرافراز سپاه محمد رسول‌الله (ص) مجموعه خوشنامی هستند در تهران مانند همه بسیجیان در کشور که حضورشان در همه عرصه‌ها حضوری تاثیرگذار و خدماتشان در عرصه‌های گوناگون فرهنگی و اجتماعی قابل تقدیر است.

وی افزود: تاسیس بسیج تنها ۲۲ روز بعد از فتح لانه جاسوسی و هنگامی که انقلاب وارد رویارویی مستقیم با دشمن اصلی یعنی شیطان بزرگ آمریکا شد، یک الهام قدسی و اشراق ملکوتی بر قلب مطهر امام راحل بود.

خطیب جمعه تهران گفت: ما می‌بینیم ۹ سال بعد وقتی در دوم آذر ۶۷، که سالروز تاسیس بسیج دانشجو و طلبه است، امام به این مناسبت جلوه‌های معجزه‌گون بسیج را در دفاع مقدس در آن پیام عمیق ارائه می‌کنند و حقایقی را پیش روی جهانیان قرار می‌دهند.

وی بیان کرد: در یک نگاه سریع به قرآن و سیره پیامبر اعظم (ص) با راهنمایی امام راحل در این پیام و در کلمات امام حاضر، اگر بسیج به معنای حرکت سازمان‌یافته مومنان مجاهد با محوریت امام حق برای اعتلای کلمه‌الله و ابطال کلمه کفر باشد، می‌توانید این حقیقت درخشان را در جای جای کلام الهی مشاهده کنید.

امام جمعه موقت تهران‌ بیان کرد: خط جهاد در راه خدا امتداد دارد؛ از آغاز تا زمان پیامبر و بعد از آن تا پایان تاریخ امتداد خواهد داشت و اینها بشارت آمدن کسانی از همشهری‌های سلمان هستند که می‌آیند و این راه را ادامه می‌دهند. و خداوند را شاکریم که با این اندیشه پاک آشناییم و از برکت انقلاب اسلامی این راه روشن انبیا و اولیا در بین ملت ما به شکل متفاوتی امتداد پیدا کرد و ما معجزه تفکر بسیج و نهاد بسیج را هم در چله اول انقلاب و هم اکنون در چله دوم انقلاب مشاهده کرده‌ایم و امید به اعجاز این شجره طبیه در پیشبرد آرمان‌های اسلامی داریم.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره شرایط کشور و موقعیتی که در آن قرار داریم، گفت: جان کلام در سخنان امام عزیز این بود که مسئله بین ما و جریان استکبار جهانی مسئله پیشرفته است، آنها نمی‌خواهند جمهوری اسلامی پیشرفت کند و به آن قوتی که برای خود ترسیم کرده در ساحت‌های گوناگون دست یابد، زیرا اگر این گونه شود منطق دشمنان ما که منطق لیبرال دموکراسی است، باطل میشود. لذا عصبانی هستند و نمی‌خواهند این اتفاق بیفتد و از اول پیروزی انقلاب در برابر منطق انقلاب اسلامی مانع ایجاد می‌کنند -به هر شکلی که برای آنها ممکن باشد- تا این پیشرفت محقق نشود.

وی گفت: رهبری خیلی صریح و روشن فرمودند که وظیفه همه امروز این است که برای پیشرفت کار کنند، هر کسی ایران را دوست دارد باید برای پیشرفت کشور کار و تلاش کند این دستور کار همه ما و همه گروه‌ها است. برادران و خواهران بسیج امید کشور برای پیشرفت هستند؛ این را بگویم هم تفکر بسیجی و هم نهاد بسیج اینها امید ما برای رسیدن به آرزوهایمان آرزوهای انقلاب اسلامی و آرزوهای ملت ایران است.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه معجزه تفکر بسیجی را در دفاع مقدس، سازندگی، دفاع از فرهنگ اقلاب اسلامی، علم و پیشرفته و در مقابله با فتنه‌ها و عمق بخشیدن به امنیت کشور دیده‌ایم، اظهار داشت: ما امتداد تفکر بسیجی را در حزب الله لبنان، در انصارالله یمن، در مجاهدان فلسطین، در سوریه و حشد الشعبی عراق و در جای جای دنیا مشاهده کردیم.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت شهید محسن فخری‌زاده دانشمند دفاعی و هسته‌ای کشورمان، عنوان کرد: اگر بسیجی الگو و نمونه میخواهید شهید فخری زاده است؛ عارف، عالم، دانشمندی که مجاهدت او حرکت علمی را در کشور بسیار جلو برد.

حاج‌علی اکبری ادامه داد: به کوری چشم دشمنان این خط سرخ همچنان ادامه دارد از شهدای سلامت تا شهدای امنیت، شهدای خدمت از شهید فریدالدین معصومی نخبه عزیز ما که در جریان شاهچراغ به شهادت رسید تا آرمان، روح‌الله، و شهید اردلان که حتی بعد از شهادتش اعضای پیکر وی به دیگران جان بخشید. داوود جعفری که امتداد خط مقاومت و جزو شهدای مدافع حرم محسوب می‌شود این راه ادامه دارد. امروز جای جای میهن اسلامی شاهد درخشش این ستاره‌های پرفروغ آسمان انقلاب اسلامی هستند.

وی عنوان کرد: اکنون نوبت اعجاز دیگر بسیج و تفکر بسیجی است. در گام دوم انقلاب اسلامی باید به امید خداوند متعال بسیج قهرمان ما در همه ساحت‌های همچنان بدرخشد. اولا که در ساخت انسان تراز انقلاب اسلامی که شاید مهمترین هنر مکتب بسیج که مکتب انقلاب اسلامی است ساختن انسان تراز انقلاب اسلامی است این خط باید قویتر از گذشته با داشتن الگوهایی که برخی‌ها را اسم بردم انجام شود.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: در جهاد پیش‌رو، خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی باز چشم امید در یک کلمه بسیج است. در موضوع پیشرفت آن هم در همه عرصه‌ها از یک سو با جهاد تبیین و امیدآفرینی در مقابله با جریان تحریف و جنگ شناختی که در جریان است که مشاهده می‌کنید، در جهاد علمی و تحقق جنبش نرم‌افزاری، در جهاد اقتصادی و جهش تولید دانش بنیان در جنگ اقتصادی، در ترویج معنویت و اخلاق مداری و ترویج سبک زندگی اسلامی و در مبارزه با فقر و فساد و تبعیض در کنار حفظ سازمان رزم و آمادگی برای حضور در میدان چشم امید امام امت به و شهیدان به شما و اندیشه‌های پاک و دل‌های نورانی و اراده‌های پولادین شما است.

وی تصریح کرد: هفته گذشته تحلیل رهبر انقلاب دریافت کردید ای کاش وقت بیشتری بود و بنده در ارتباط با روش تحلیلی رهبر انقلاب و نوع نگاه ایشان و زاویه دیدشان نسبت به مسائل قدری بیشتر صحبت می‌کردم که هم تبیینی و هم بصیرت آفرین و هم عقلانی و عالمانه و کارشناسانه است هم از نظم منطقی برخوردار است و هم مخاطب را به تفکر وادار می‌کند و ارتفاع دیدگاه می‌دهد. هم برای خواص و هم برای عوام قابل استفاده است و هم آرمان گراست و هم واقع‌بین است و هم سرشار از مهر و محبت و لطف نسبت به مردم  و قدرشناسی نسبت آنها است و هم مبتنی بر اخلاق انصاف و عدالت است و هم در برابر دشمن سرشار از عزت، جلال و شکوه و حماسه است. ای کاش مسئولان فکر، فرهنگ و دانشگاهیان و حوزویان معلمان و اصحاب بیان و قلم و رسانه و خطیبان نماز جمعه به این سیره پرنور اقتدا کنند و در گفتارهایشان از یک چنین منبع زلالی و فیاضی الهام بگیرند.

حاج‌علی اکبری گفت: هفته گذشته باخبر شدیم که همین شیوه و سیره الهی رهبر انقلاب نسبت به مردم عزیز یک ابتکار تحسین برانگیز داشت و هیاتی را به سیستان و بلوچستان اعزام کردند بنده هم این افتخار را داشتم که پیک مهر و محبت امام عالیقدر نسبت به آحاد مردم عزیز این استان پهناور که موصوف به غیرت، صفا، خونگرمی و میهن دوستی و ایمان روحیه انقلابی هستند داشته باشیم.

وی ادامه داد: با گروه‌های مختلف مردم از مرکز استان‌ تا شهرستان‌ها دیدار کردیم مامور بودیم مطالب علما و نخبگان و بخش‌های گوناگون، سران طوایف را بشنویم الحمدلله دریافت کنیم با توجه به حوادث اخیری که در استان رخ داده بود و در جریان ناآرامی‌هایی که به ویژه در زاهدان رخ داده بود بخشی از هموطنان ما بی‌گناه کشته و مجروح شده بودند و برای امام عزیز و عالیقدر ما بسیار ناراحت کننده و رنج آور بود علاوه بر تدابیر استانی و مصوبات شورای عالی امنیت ملی، فرمودند این هیات به استان برود و مسائل را ببیند، بشنود و دلجویی کند و تدابیر تکمیلی را ابلاغ کند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: به لطف خداوند طی یک هفته این کار به صورت فشرده انجام شد ساعت‌ها شنیدیم و بهره مند شدیم و گفتیم و انجام وظیفه شد و تجلی جمال ولایت دوباره بر استان سیستان و بلوچستان در این منطقه حساس و وزش نسیم مهر و محبت و عدالت رهبری نتایج محسوسی در ارتقاء امنیت و آرامش و وحدت در این منطقه حساس داشت. فرصت را مغتنم می‌شمارم از این منبر جمعه تهران عرض ارادت و تشکر خودم را به خاطر میزبانی پر از مهر و محبت مردم عزیز و مسئولانه و سران طوایف و نخبگان استان به این عزیزان ابراز می‌کنیم.

حاج‌علی اکبری بیان کرد: ابراز شوق و شکر به درگاه خداوند به خاطر بلوغ سیاسی ملت ایران در جریانات اخیر که انسان نمی‌داند چگونه بیان کند. این ملت شریف دوست و دشمن را شگفت‌زده کرد که از بابت خداوند را سپاسگزاریم. رهبر عزیز ما بشارت پایان فتنه‌انگیزی‌ها را دادند و فرمودند این اغتشاشات جمع می‌شود و انشالله روزهای خوبی برای ملت عزیز ما در پیش خواهد بود و امیدواریم مسئولین بهترین خدمات را عاشقانه و جانانه به این ملت صبورا شکور تقدیم کند.

وی گفت: لازم می‌دانیم از مواضع انقلابی و بسیجی دولت، دستگاه دیپلماسی، سازمان انرژی اتمی صمیمانه تشکر کنیم در برابر رفتار مضحک و طنزهای تلخی که انسان از این تروئیکای اروپایی مشاهده می‌کند و از آژانس می‌شنود مواضعی که کشورهای اروپایی در ارتباط با موضوع حقوق بشر دارند بسیار مضحک و طنز است اما در این سو مسئولان ما در برابر جبهه غربی، آمریکایی و اروپایی محکم ایستاده‌اند و غنی‌سازی ۶۰ درصد را هم شروع کرده‌اند و جاهایی هم که لازم بود تذکر اساسی را دادند. اروپایی‌ها بدانند حسابشان پیش ملت ما مفتوح است ما باآنها کار داریم آنها خیلی به ما جفا کرد البته نه همه کشورها بلکه برخی از کشورها مخصوصاً این سه کشور نسبت به جمهوری اسلامی خیلی جفا کردند که به وقتش حساب آنها تسویه می‌شود و روزهای سختی خواهند داشت.

خطیب نماز جمعه تهران درباره جام جهانی فوتبال گفت: برای تیم ملی کشورمان که در این جام حضور دارند آرزوی توفیق می‌کنیم چه در بازی امروز و چه در بازی آینده‌شان انشالله خوش بدرخشند توفیق می‌طلبیم انشاءالله دل ملت ایران را شاد کنند.

نظر شما