شناسهٔ خبر: 179196 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سیاست تحریم‌ نفتی ایران شکست خورده است/ آمریکا دست از یکجانبه‌گرایی بردارد

یعقوب رضا زاده عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد امروزه کشورمان نفت و انرژی خود را در بازار دنیا به فروش می رساند که بیانگر شکست سیاست های تحریمی ایالات متحده است.

به گزارش «نماینده»، یعقوب رضا زاده در واکنش به تحریم ۱۳ شرکت از سوی دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا به دلیل تسهیل گری فروش نفت ایران، گفت: طی چهار دهه گذشته تحریم ها و محدودیت های مختلفی علیه ملت ایران اعمال و اجرایی شده است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این تحریم ها در حوزه های انرژی، نفت، دارو، تجهیزات پزشکی و غیره بوده که بر خلاف قوانین بین المللی اعمال شده است.

وی با اشاره به اینکه تحریم های آمریکایی ها علیه ایران جنبه بین المللی ندارد و برای کشورها الزام آور نیست، ادامه داد: در واقع تحریم های مختلف از جمله تحریم ۱۳ شرکت یاد شده یکجانبه است و دارای پشتوانه سازمان ملل نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: آمریکایی ها تصور می کنند با اعمال بسته های تحریمی در حوزه نفتی می توانند منابع درآمدی کشورمان را دچار خدشه کنند اما با بررسی سال های گذشته می توان دریافت این تحریم ها بی اثر بوده است.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عبارتی امروزه کشورمان نفت و انرژی خود را در بازار دنیا به فروش می رساند که بیانگر شکست سیاست های تحریمی ایالات متحده است.

نظر شما