شناسهٔ خبر: 179177 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ضرورت ایفای نقش سازمان ملل در مواجهه با فعالیت مافیای مواد مخدر و تروریست‌ها در افغانستان

فداحسین مالکی.jpg عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سازمان های بین المللی مانند سازمان ملل باید برای مقابله با مافیای مواد مخدر در افغانستان تدبیر و اقدام کنند.

به گزارش «نماینده»، فدا حسین مالکی ، در خصوص اهمیت برقراری تامین امنیت مرزهای مشترک میان ایران و افغانستان، گفت: متاسفانه با مدیریت طالبان در افغانستان فعلی، شاهد حضور تررویست هایی مانند داعش در این کشور اسلامی هستیم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس شاهد درگیری ها و بروز ناامنی در مناطق مختلف این کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه وقتی مدیریت یکپارچه ای وجود نداشته باشد تروریست ها اقدام به فعالیت بیشتر می کنند، ادامه داد: این مهم در حالیست که مافیای مواد مخدر نیز در این کشور فعال تر شده اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه مجامع بین المللی باید نقش فعالی در مواجهه با افزایش تولید مواد مخدر و همچنین فعالیت بیشتر تروریست ها در این کشور ایفا کنند، افزود: این مهم در حالیست که امروزه این نهادها مانند سازمان ملل متحد سکوت کرده اند و هیچ اقدامی انجام نمی دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در واقع نگرانی جدی به دلیل داشتن مرزهای طولانی با این کشور وجود دارد که هیات حاکمه افغانستان باید پاسخگو باشد.

نظر شما