شناسهٔ خبر: 179174 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تشدید ایران‌هراسی هدف کاخ سفید از اعلام تحریم‌های نفتی جدید است

علیرضا نظری نماینده خمین نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد بسیاری از کشورها به محصولات تولیدی پتروشیمی ایران احتیاج دارند و بازار نمی تواند بدون ایران رو به جلو حرکت کند.

به گزارش «نماینده»، علیرضا نظری در واکنش به تحریم ۱۳ شرکت از سوی دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا به دلیل تسهیل گری فروش نفت ایران، گفت: کاخ سفید طی چند وقت گذشته لیست های متعددی از شرکت ها و نفتکش های بین المللی ارائه کرده که به بهانه همکاری با ایران مورد تحریم قرار گرفته اند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع آمریکایی ها با این اقدام می خواهند در عرصه بین الملل به ایران هراسی دامن بزنند.

وی با اشاره به اینکه طرح موضوع تحریم علیه ایران مسئله جدیدی نیست، ادامه داد: به عبارتی کاخ سفید می خواهد از راه های مختلف جلوی همکاری کشورها با ایران را بگیرد و این مهم در حالیست که امروزه مشاهده می شود کشورمان با برخی از کشورهای دنیا قراردادهای راهبردی انعقاد کرده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه آمریکایی ها صنعت نفت و پتروشیمی ایران را تحریم کردند اما امروزه مشاهده می شود که پالایشگاه ها از سوی دانشمندان نخبه ایرانی ساخته می شود، افزود: در این میان باید یادآور شد بسیاری از کشورها به محصولات تولیدی ایران احتیاج دارند و بازار نمی تواند بدون ایران رو به جلو حرکت کند.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین باید اذعان کرد چنین اقداماتی صرفا مصرف داخلی برای ایالات متحده داشته و به عبارتی می خواهند به همپیمانان خود اطمینان دهند در حال افزایش فشار علیه ایران هستند.

نظر شما