شناسهٔ خبر: 179129 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نباید در حوزه وظایف بانک مرکزی دخالت شود

شهباز حسن پور نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: اگرچه سیاست گذاری و مدیریت بازار ارز و حفظ ارزش پول ملی از اهداف تاسیس بانک مرکزی است اما درحال حاضر مراجع متعددی همطراز بانک مرکزی در این مباحث دخیل هستند.

به گزارش «نماینده»، شهباز حسن پوربیگلری نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ، گفت: اگرچه سیاست گذاری و مدیریت بازار ارز و حفظ ارزش پول ملی از اهداف تاسیس بانک مرکزی است اما درحال حاضر مراجع متعددی همطراز با بانک مرکزی در این مباحث دخیل هستند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: منابع ارزی زیادی در خارج از کشور داریم که حجم و برنامه‌های بکارگیری آن شفاف نیست، بخش خصوصی آمادگی دارد که با استفاده از این ظرفیت حتی به عنوان ضمانت‌های ارزی دولت، مبادلات را افزایش دهد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تورم اصلی ترین عامل کاهش ارزش پول ملی است و بایستی در سطح عالی مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان به ویژه پسته و محصولات کشاورزی تبدیل به یک معضل اساسی و مانعی برای صادرات اینگونه محصولات شده است، گفت: بانک مرکزی راهکاری برای نحوه رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان پسته و محصولات کشاورزی ارائه کند. نمی‌شود محصول کشاورزی با سختی صادر و ارز آن در کشور با قیمت نازل به فروش برساند. با این روش کشاورزی تقویت نمی‌شود.

نظر شما