شناسهٔ خبر: 179111 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

وضعیت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی بررسی شد

پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:جمع‌بندی جلسه امروز کمیسیون درباره وضعیت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی بود. قانون نیازی به اصلاح ندارد و ظرفیت این قانون به‌گونه‌ای است که حتی تعدیلات مدنظر سازمان امور مالیاتی را نیز می‌تواند اجرایی کند.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا پور ابراهیمی داورانی در تشریح نشست امروز(سه‌شنبه 24 آبان ماه) کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: در جلسه امروز لایحه یک فوریتی الحاق 5 تبصره به ماده (2) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: رئیس سازمان امور مالیاتی گزارشی از این لایحه را ارائه و بیان کرد به دلیل شرایطی که در اجرا داریم، نیازمند تصویب پیشنهاد دولت در این زمینه هستیم. پیشنهاد سازمان امور مالیاتی این است که در جدولی زمانبندی تا پایان آذرماه سال آینده این قانون اجرا شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی و مرکز پژوهش‌ها نیز نظرات خود را در این نشست مطرح کردند، ادامه داد: کمیته تخصصی که پیش از این برای رصد و نظارت بر اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان تشکیل شده بود به ریاست دکتر حسین‌زاده بحرینی گزارشی ارائه کرد.

این نماینده در مجلس یازدهم تصریح کرد: جمع‌بندی جلسه امروز کمیسیون این بود که قانون نیازی به اصلاح ندارد و ظرفیت این قانون به‌گونه‌ای است که حتی تعدیلات مدنظر سازمان امور مالیاتی را نیز می‌تواند اجرایی کند و این ظرفیت در خود قانون دیده شده است بنابراین دغدغه سازمان امور مالیاتی در قانون برطرف می‌شود و قانون باید کامل اجرا شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: از تصویب قانون تاکنون حدود 3 سال می‌گذرد اما به دلایل مختلف این قانون اجرایی نشده به نظر ما آنچه مشکلات اساسی ایجاد کرده مقاومت بدنه سازمان امور مالیاتی در اجرای این قانون مهم در کشور است به نظر می‌رسد اراده‌ای در اجرای این قانون در بدنه سازمان امور مالیاتی وجود ندارد؛ منظور از سازمان مالیاتی در زمان دولت قبل و چه در دولت فعلی است.

وی افزود:مقرر شد فردا جلسه‌ای فوق العاده برگزار شود تا موضوع مجدد مورد بررسی قرار گیرد و راهکارهایی که شرایط اجرا را به شکلی تسریع کند، احصا شود و در این مسیر دغدغه سازمان امور مالیاتی را مدنظر قرار دهیم.

نظر شما