شناسهٔ خبر: 179108 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

هدایت نقدینگی به سمت فعالیت‌های مولد با طرح‌های مالیات بر عایدی سرمایه و تامین مالی تولید مجلس

خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی از همکاری و تعامل بسیار خوب مجلس با دولت قدردانی کرد و گفت: دو دستورکار بسیار مهم طرح مالیات بر فعالیت‌های سوداگرانه و طرح تامین مالی تولید در حوزه کمک به فعالیت‌های مولد و تولید در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.مجلس و دولت درباره هر دو طرح مذکور اتفاق نظر دارند.

به گزارش«نماینده»، سیداحسان خاندوزی پس از حضور در نشست کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس، گفت: دو دستورکار بسیار مهم در حوزه کمک به فعالیت‌های مولد و تولید در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است؛ یکی از این طرح‌ها، طرح مالیات بر فعالیت‌های سوداگرانه و سفته‌بازی است، این طرح موجب می‌شود نقدینگی به جای فعالیت‌های غیرمولد و دلالی وارد فعالیت‌های تولیدی کشور شود که امیدواریم این طرح به زودی در صحن علنی مجلس به تصویب برسد زیرا برای تولیدکنندگان خبر بسیار خوبی است.

وی افزود: دومین طرحی که به رونق فعالیت‌های مولد کمک می‌کند، طرح تامین مالی تولید است که در کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید تدوین شده و کلیات آن نیز در صحن علنی مجلس به تصویب رسیده است.

عضو کابینه سیزدهم با بیان اینکه مجلس و دولت درباره هر دو طرح مالیات بر فعالیت‌های سوداگرانه و طرح تامین مالی تولید اتفاق نظر دارند، ادامه داد: امیدواریم با تصویب نهایی این دو طرح، دو آرزوی دیرینه تولیدکنندگان و کارشناسان اقتصادی یعنی هدایت اعتبارات به سمت فعالیت‌های مولد در کشور و رفع معضل تامین مالی محقق شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: در این طرح موضوعاتی مانند مسئله مربوط به شورای تامین طرح‌های اقتصادی کشور، کارگروه اعتبارسنجی، کارگروه وثایق و تضامین و صندوق‌های ضمانت و... تعیین تکلیف شده است.

خاندوزی از همکاری و تعامل بسیار خوب کمیسیون‌های مجلس با دولت تشکر کرد و ادامه داد: امیدواریم با تصویب نهایی این دو طرح در صحن مجلس، در سالی که به نام تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده، دو خبر خوب را داشته باشیم.

نظر شما