شناسهٔ خبر: 179080 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مجلس دوست دلسوز دولت است/ عده ای از پیگیری نظارتی مجلس به دنبال بازنمایی اختلاف بین قوا هستند/نظارت دقیق مجلس، بهترین راه کمک به دولت است

قالیباف رئیس مجلس، با بیان اینکه مجلس دوست دلسوز دولت است، گفت: عده ای از پیگیری نظارتی مجلس به دنبال بازنمایی اختلاف بین قوا هستند.

به گزارش «نماینده»، محمد باقر قالیباغ، در نشست امروز (یکشنبه ۲۲ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور گفت: دستیابی فرزندان ایران به توان بومی ساخت موشک‌های بالستیک فراصوت، دشمنان این آب و خاک را نا امید و دوستداران آن را خوشحال کرد. مانور پذیری بی سابقه، شکستن رکورد سرعت و توان عبور از سامانه‌های پدافند موشکی و قابلیت هدف قرار دادن آنها از ویژگی‌های برجسته دستاورد جدید دانشمندان جوان کشورمان است. امروز تهرانی مقدم های زیادی در هوافضای سپاه تمام فکر و ذکر و عملشان ایجاد ایران قوی است. به تمامی آنها جهت دستیابی به این افتخار خداقوت می‌گویم.

وی افزود: تاکید مجلس همانطور که تاکنون نیز در رای اعتماد وزرا و همکاری برای حل مشکلات مشخص شده است، همکاری و همدلی با دولت است که بار اصلی حل مسائل را بر دوش دارد و مجلس با وجود اختلاف سلایق و نظرات کارشناسی، توان خود را به کار بسته است تا دولت و ریاست محترم جمهور را در ایفای وظایف خود یاری دهد.

قالیباف تصریح کرد: مجلس، دوست دلسوز دولت است و اعتماد و حمایت از مدیران اجرایی و رفع درخواست ها و نیازهای قانونی دولت را وظیفه خود می‌داند و در کنار آن، خود را ملزم می‌داند به نمایندگی از مردم، موانعی را که بر سر راه کارآمدی حداکثری دولت به وجود می آید با استفاده از توان قانونی نظارتی خود، بر طرف سازد و باور قطعی ماست که نظارت دقیق مجلس، بهترین راه کمک و همکاری با دولت است چرا که هیچ نهادی بدون نظارت دقیق نهادهایی که مستقیما به آن وابسته نیستند، نمی‌تواند توان اجرایی خود را بهبود بخشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کسانی که از پیگیری نظارتی مجلس بدنبال بازنمایی اختلاف بین قوا هستند باید بدانند که مجلس حمایت دلسوزانه از دولت را بعنوان دوست دلسوز، وظیفه خود می‌داند. پاسخگویی دولت در فضای شفاف و در پیشگاه ملت فرصتی برای گزارش عملکرد، ارائه راه حل ها، جبران کاستی ها و سرعت بخشی به اقدامات دولت است. مجلس و دولت در کنار هم پیگیر حل مسائل کلان و بکارگیری تمامی ظرفیت ها برای گره گشایی از مشکلات مردم هستند و ان شاء الله زمینه ساز بهبود در زندگی مردم خواهد شد./

نظر شما