شناسهٔ خبر: 178981 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

با «سواد رسانه‌ای» می‌شود در فضای مجازی کسب و کار داشت

فضای مجازی یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم فراگیری «سواد رسانه‌ای» در کشور گفت: اگر سواد رسانه‌ای وجود داشته باشد، می‌شود در فضای مجازی بود و کسب و کار داشت و خوب فکر کرد.

به گزارش «نماینده» معصومه پاشایی درباره مشکلات ایجاد شده برای کسب و کارهای اینترنتی طی ماه گذشته در پی اعمال محدودیت‌هایی در دسترسی به اینترنت در کشور با تاکید بر این‌که «محدود و ممنوع کردن از بدترین روش‌ها است »، گفت: «آموزش» بهترین روش در مواجهه با فضای مجازی است اما متاسفانه در این روش با خلاء مواجهیم و در هیچ کدام از کتب درسی‌ مدارس از چنین آموزش‌هایی وجود ندارد و در کنار مدارس نیز برای ارتقای سواد رسانه‌ای جامعه اقدام خاصی انجام نشده است و الان به تبع این کم‌کاری‌ها مجبوریم که به دلیل شرایط بحرانی دست به دامن اقداماتی نظیر اعمال محدودیت در دسترسی به اینترنت شویم.

نماینده مردم جلفا و مرند در مجلس با بیان این‌که «اغتشاشات شرایطی بحران برای کشور ایجاد می‌کند»، اظهار کرد: ضرر ناامنی فراتر از هر ضرری است و اگر ناامنی باشد اصلاً کسب و کار معنا ندارد؛ چراکه همه چیز زیر سپهر امنیت معنا پیدا می‌کند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن در ادامه با تاکید بر لزوم فراگیری «سواد رسانه‌ای» در کشور عنوان کرد: اگر سواد رسانه‌ای وجود داشته باشد، می‌شود در فضای مجازی بود و کسب و کار داشت و خوب فکر کرد.

پاشایی به ارائه راهکاری برای برون‌رفت کسب و کارهای اینترنتی از شرایط فعلی پرداخت و گفت: برنامه کوتاه مدت باید این باشد که شرایط طوری مدیریت شود تا اگر اغتشاشات به پایان رسید، فضا باز شود تا کسب و کارها در بسترهای موجود از سر گرفته شوند. برنامه میان مدت نیز باید این باشد که روی پلتفرم‌های داخلی بیشتر کار کنند و کیفیت و ظرفیت آنها را ارتقا دهند تا بتوان به مردم برای حضور در این پلتفرم‌ها توصیه کرد.

وی در پایان تاکید کرد: اما آنچه مهم است برنامه ریزی طولانی مدت برای سواد رسانه‌ای است؛ سواد رسانه چاره حل تمام مشکلات کشور در آینده است؛ ما نباید به حال فکر کنم بلکه باید از الان برای آینده و نسل‌های بعدی چاره اندیشی کنیم.

نظر شما