شناسهٔ خبر: 178527 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

مراحل واردات کالا به ایران

مراحل واردات کالا به ایران

مقدمه

در حال حاضر، یکی از مهمترین موضوعاتی که برای اقتصاد کشورها مطرح است، واردات کالا میباشد. دلایل بسیاری مانند کمبود امکانات داخلی باعث شده تا روند واردات کالا به ایران هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد؛ از این رو، به یکی از ضروری ترین و البته پرسودترین فعالیت های تجاری برای تجار و بازرگانان ایرانی تبدیل شده است.ازآنجا که کشور چین به عنوان یکی از اصلی ترین قطب های تجاری در جهان است و مراودات خوبی هم با ایران دارد، لازم است تا به خوبی مراحل واردات از چین و روش های حمل و نقل به ویژه حمل بار هوایی از چین را بشناسید. با گروه ققنوس در ادامه همراه باشید تا تمامی مراحل واردات کالا، ترخیص کالا و.. را بررسی کنیم.

مراحل واردات کالا به ایران

مراحل واردات کالا از چین به ایران به زبان ساده

قبل از این که مراحل واردات کالا از چین به ایران را توضیح دهیم، لازم است تا با قوانین مهم در این زمینه هم آشنا شوید. اگر قصد واردات کالا از چین را دارید، به قانون کپی رایت توجه زیادی داشته باشید؛ چرا که این قانون در چین به صورت کاملا جدی اجر میشود و هر کالاییکه کپی شده باشد، اجازه خروج از این کشور را ندارد. علاوه بر این، دقت کنید فقط کالاهای اصل و تهیه شده از نمایندگی های معتبر میتوانند از چین صادر شوند.

به اسناد و مدارک لازم هم توجه کافی داشته باشید. اظهارنامه های ارائه شده در گمرکات چین و پکینگ لیست ها باید به دقت تنظیم شده باشند و مغایرتی در اطلاعات درج شده وجود نداشته باشد. همچنین، امکان استفاده از حمل بار هوایی برای کالاهایی که دارای باتری هستند، وجود ندارد و بهترین راه این است که از خدمات حمل و نقل دریایی گروه ققنوس برای حمل سریع و مقرون به صرفه کالا استفاده کنید.

مراحل واردات کالا از چین به ایران عبارتند از:

  • گام اول: بررسی نیاز و تقاضای بازار

مرحله اول برای واردات هر گونه کالایی، تشخیص، بررسی نیاز و تقاضای بازار است؛ بنابراین پیشنهاد میکنیم قبل از هر اقدامی، نسبت به بررسی نیاز بازار داخلی تحقیق کنید و تمام جوانب را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین محصول را برای واردات از چین انتخاب کنید. بررسی آمارهای خرید و فروش هم میتواند روش مناسبی برای تشخصی کالای پرسود وارداتی باشد.

  • گام دوم: منبع یابی و شناخت کالای هدف

بعد از این که آمارها و میزان واردات کالاهای مختلف را بررسی کردید، به دنبال این باشید که کالای هدف را برای واردات کالا به ایران انتخاب کنید. اگر کالای هدف را برای واردات از چین انتخاب کردید، لازم است تولید کننده آن را در چین پیدا کنید. اگر طی فرایند منبع یابی و سورسینگ کالا در چین با چالش هایی مواجه شدید یا نیاز به خدمات منبع یابی داشتید، کارشناسان ما در گروه ققنوس آماده پاسخگویی به شما عزیزان میباشند.

  • گام سوم: شناسایی فروشنده کالای هدف

به همان اندازه که تشخیص کالای هدف در واردات از چین مهم است، باید درباره بهترین فروشنده در حوزه همان محصول هم به خوبی تحقیق و جستجو کنید. پیشنهاد میکنیم سراغ تولیدی ها و شرکت های بزرگ چینی بروید و از اهمیت بازرسی کالا و اعتبارسنجی فروشنده ها غافل نشوید. روش های مختلفی برای شناسایی فروشندگان وجود دارد که از جمله آنها میتوانین به شرکت در نمایشگاه های تجاری، بازارهای عمده فروشی یا وبسایت های معتبر چینی اشاره کنیم.

  • گام چهارم: دریافت پروفرما و قرارداد خرید

پروفرما یا پیش فاکتور از مهمترین مدارک برای واردات کالا میباشد که شما میتوانید از فروشنده های مختلف دریافت کنید. در پروفرما اطلاعات مختلفی مانند شرح کالا و جزئیاتش درج میشود و این امکان را به شما میدهد تا از مشخصات کالا باخبر شوید و تصمیم نهایی را بگیرید. اگر کالای تولید کننده و شرایط فروش محصول مطابق خواسته ها و معیارهای شما بود، میتوانید نسبت به عقد قرارداد و حمل بار هوایی از چین به ایران اقدام کنید. البته نیاز به انجام مراحل ترخیص کالا در چین و ایران هم دارید. گروه ققنوس با ارائه خدمات متنوع خرید و تامین کالا، حمل و نقل و ترخیص کالا همراه شماست و دیگر لازم نیست نگران مراحل مختلف واردات کالا باشید.

  • گام پنجم: بازرسی کالا قبل از بارگیری

پیشنهاد میکنیم قبل از بارگیری و شروع فرایند حمل بار هوایی از چین به ایران، حتما بازرسی کالا را به شرکت های فعال در این زمینه مثل گروه تجاری ققنوس بسپارید. ما با انجام تمامی مراحل لازم و بررسی کامل استانداردها و جزئیات کالا، شما را از کیفیت، کمیت و صحت کالاهای وارداتی مطلع میسازیم و در صورت تائید، گواهی بازرسی را صادر میکنیم.

  • گام ششم: انجام حواله یوان

در حال حاضر، حواله یوان از قیمت مناسب تری برخوردار میباشد و برای واردات کالا از چین به ایران پیشنهاد میشود. بعد از این که اسناد و مدارک لازم را از فروشنده کالا دریافت کردید، لازم است تا حواله را ارسال کنید. به این نکته هم دقت داشته باشید که برای واردات از چین، ارسال حواله ارزی با دلار امکان پذیر نمیباشد.

  • گام هفتم: حمل بار از چین به ایران

انتخاب روش حمل و نقل مناسب که بتواند شرایط حمل سریع و امن بار را فراهم کند را میتوانیم یکی از مهمترین مراحل واردات کالا در نظر بگیریم. مهم است که بتوانید روشی متناسب با نوع کالای وارداتی خودتان را انتخاب کنید و هزینه و زمان مورد نیاز را مورد توجه قرار دهید. شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس با ارائه خدمات حمل بار هوایی، دریایی و زمینی، امکان حمل سریع را با رقابتی ترین قیمت ها از چین، اروپا، امریکا و.. برایشما فراهم میکند.

  • گام هشتم: ترخیص کالا از گمرک

با ورود کالا به گمرکات کشور، موظف به انجام مراحل ترخیص کالا از گمرک هستید. برای شروع پروسه ترخیص کالا نیازبه اخذ مجوزهای مورد نیاز دارید و باید ثبت سفارش کالا را انجام دهید تا بتوانید باقی مراحل را برای خروج کالا از گمرک دنبال کنید. تهیه و جمع آموریمدارک، پرداخت هزینه های گمرکی و حقوق و عوارض، مراجعه به انبارداری و صندوق از جمله مراحل ترخیص کالا میباشند.

کدام روش حمل و نقل از چین سریع تر است؟

یکی ازبهترین روش هایی که میتوانید برای واردات از چین به ایران انتخاب کنید، سرویس حمل بار هوایی است. از نجا که پروازهای متعددی بین چین و ایران صورت میگیرد و امکان حمل مستقیم و غیرمستقیم را فراهم کرده است، حمل و نقل هوایی برای حمل و ارسال سریع و امن بار بسیار مناسب میباشد. گروه تجاری ققنوس هم با برخورداری از دفاتر رسمی در شهر شنزن چین، آماده ارائه بهترین خدمات حمل بار هوایی با مناسب ترین تعرفه ها میباشد. بخشی از مزایای استفاده از سرویس حمل بار هوایی ققنوس جهت واردات کالا شامل موارد زیر میشوند:

  • افزایش سرعت در حمل، ارسال و ترانزیت کالا
  • امنیت بالا جهت حمل و نقل کالا
  • حمل بار بدون نگرانی از تحریم ها
  • بدون استفاده از ترانزیت داخلی در ایران
  • ترخیص سریع و اختصاصی کالا در فرودگاه امام خمینی

تشریفات گمرکی ترخیص کالا به چه صورت است؟

ترخیص کالا دشوارترین و البته مهمترین بخش از مراحل واردات کالا به شمار میرود. بهترین راهکار این است که علاوه بر شناخت تشریفات گمرکی، از کمک ترخیص کاران حرفه ای هم استفاده کنید تا بتوانید بدون اتلاف وقت و هزینه، محموله وارداتی را از گمرکات کشور خارج نمایید. ما در گروه تجاری ققنوس با بیش از 9 سال سابقه فعالیت، تلاش کرده ایم تا نقش بسزایی در تسهیل این فرایند برای شما تجار و بازرگانان عزیز داشته باشیم. مراحلی که جهت ترخیص کالا از گمرک انجام میدهیم، عبارتند از:

  • ورود و ثبت اطلاعات اولیه در سامانه EPL
  • دریافت شماره کوتاژ
  • کنترل و ارزیابی کالا
  • تعیین ارزش کالا
  • اخذ مجوزهای قانونی
  • واریزی و پرداخت هزینه های گمرکی
  • اجازه بارگیری و درب خروج گمرک
  • دریافت کد و شناسه انبار

کلام پایانی

مراحل واردات کالا از چین یا هر کشور دیگری به ایران تقریبا شبیه به یکدیگر میباشد؛ اما باید دقت داشته باشید که بتوانید تمامی این مراحل را به درستی پشت سر بگذارید. برای این که از هر گونه اتلاف وقت و هزینه‌ای جهت واردات از چین جلوگیری شود، علاوه بر تجربه و دانش کافی، مشورت با کارشناسان این حوزه میتواند بسیار مفید باشد. اگر نیاز به خدمات واردات کالا، حمل و نقل بین المللی اعم از حمل بار هوایی، ترخیص کالا و.. دارید، ما در گروه ققنوس آماده ارائه خدمات مناسب در زمینه بازرگانی و حمل و نقل میباشیم. برای ارتباط با ما میتوانید با شماره تلفن 021 48000110 تماس بگیرید یا به وبسایت fnxshipping.com مراجعه کنید.

نظر شما