شناسهٔ خبر: 178460 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

رحیمی: مجلس به دنبال بازنگری در آئین‌نامه واردات خودرو است

بهزاد رحیمی یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به دنبال تنظیم بازار و ایجاد رقابت با تصویب قانون واردات خودرو بود اما با آئین نامه نوشته شده نه به نیاز بازار پاسخ داده خواهد شد و نه اهداف قانون‌گذار محقق می شود.

به گزارش «نماینده»، بهزاد رحیمی درباره آئین نامه نوشته شده برای واردات خودرو، با بیان اینکه کمیسیون صنایع و معادن به دنبال این است که این آئین نامه را بررسی کند، اظهار کرد: یکی از اهداف مجلس در تصویب قانون واردات خودرو با توجه به کمبودهایی که در عرضه وجود دارد، تنظیم بازار خودرو بود، از سوی دیگر ارتقای کیفیت خودروی داخلی با رقابتی که واردات در بازار ایجاد خواهد کرد از دیگر اهداف مجلس است.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس در ادامه اظهار کرد: با توجه به سطح قیمتی و محدودیت هایی که در آئین نامه واردات خودرو دیده شده است، برداشت ما این است که واردات خودرو با این رویه تاثیری در افزایش کیفیت خودروهای داخلی ندارد. از سوی دیگر با این رنج قیمتی نمی تواند تقاضای کف بازار را تامین کند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: واردات خودرو بر اساس این آئین نامه حتی به نیاز بازار هم نمی تواند پاسخ دهد. ما معتقد هستیم این آئین نامه صرفا حرکتی برای آزاد سازی واردات خودرو بوده و اشتباهات گذشته در بحث واردات تکرار خواهد شد.

رحیمی در پایان گفت: کمیسیون صنایع به دنبال بازنگری در آئین نامه واردات خودرو است. مجلس نظرات کارشناسی خود را دنبال خواهد کرد تا به اهداف اصلی خود در بحث واردات خودرو دست یابد.

نظر شما