شناسهٔ خبر: 178454 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: برنا

نائب رئیس کمیسیون امنیت مجلس: ایران توانست ریاکاری قدرت‌های غربی و آمریکا را به رخ دنیا بکشد/ ایران به عنوان باطل کننده تحریم‌های فلج کننده در دنیا شناخته می‌شود

عباس مقتدایی نماینده اصفهان مقتدایی گفت: ایران توانسته ریاکاری قدرتهای غربی و آمریکا را به رخ دنیا بکشد امروز ایران توانسته قدرت ایستادگی خودش را به عنوان یک باور جهانی متجلی کند.

به گزارش «نماینده»، عباس مقتدایی خوراسگانی، نماینده مردم اصفهان و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در رابطه با سفر رییس جمهور به نیویورک گفت: از حضور رئیس جمهور در اجلاس ملل متحد نباید به عنوان یک اقدام جزء گرایانه در خصوص موضوع خاص برجام توقع داشته باشیم باید فراتر به این موضوع نگاه کنیم همان طور که نمایشگاه های بین المللی سالانه دستاوردهای بخش های مختلف را به نمایش می گذارند، اجلاس سازمان ملل نیز رویکردهای هر کشور را به نمایش می گذارد.

وی در ادامه گفت: ما اکنون پیام آور رویکردهای ملتی هستیم که علیرغم همه فشارها توانسته بالاترین پیشرفت ها در عرصه های هوا فضا و دفاعی و پیشرفت های پزشکی ودستاوردهای کشاورزی و امور مربوط به صنعت و معادن را داشته باشد به گونه ای که اقتصاد 14-15 جهان محسوب می شویم. بنابراین اینکه جمهوری اسلامی ایران باطل شدن سیاست یک جانبه گرایی آمریکا و توفیقات ایران در منطقه غرب آسیا و بطور کلی آسیا را مطرح می کند یک جلوه از پیشرفت های ملت ایران و دستاورهای کشورهایی که در مقابل قدرت های سلطه قرار گرفته اند مطرح است.

نائب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطر نشان کرد: امروز ایران به عنوان باطل کننده تحریمهای فلج کننده در دنیا شناخته می شود . امروز ایران توانسته ریاکاری قدرتهای غربی و آمریکا را به رخ بکشد امروز ایران توانسته قدرت ایستادگی خودش را به عنوان یک باور جهانی متجلی کند.

مقتدایی تاکید کرد: حضور آقای رئیسی را باید هم در سطح تاثیر بر افکار عمومی جهانی و افکار خواص و کسانی که پیگیر اخبار سیاسی جهان هستند مورد بررسی قرار دهیم و هم کشورهایی که با ما ارتباطاتی را برقرار کردند. قطعا کشورهای آسیایی و کشورهایی که به نوعی گرفتار رویکرد نظام سلطه هستند ایران را چه به صورت واضح یا غیر واضح و به صورت تلویحی مورد توجه قرار داده اند و قرار می دهند و بنابراین حضور اثرگذار و جنب و جوش هیات ایرانی در سطح مذاکرات دو جانبه اثر گذارو به نفع ملت است.

وی در پایان تصریح کرد: علیرغم برخی پیش داوریها ما می توانیم این واقعیت را مطرح کنیم که وزیر امور خارجه ایران در تحقق سیاست های آسیایی و دیپلماسی همسایگان موفق تر از پیشینیان عمل کرده است.

نظر شما