شناسهٔ خبر: 178412 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

فیروزجایی: رئیس جمهور به خوبی مواضع عدالت طلبانه ایران را در نشست سازمان ملل تبیین کرد

کریمی فیروزجایی یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: موضوع عدالت خواهی و عدالت طلبی از آرمان‌های اصلی جمهوری اسلامی است و بخش زیادی از طرفداران انقلاب اسلامی در دنیا به خاطر همین آرمان عدالت خواهی جذب جمهوری اسلامی شده‌اند.

به گزارش «نماینده»، علی کریمی فیروزجایی با اشاره به شعار رییس جمهور در سخنرانی سازمان ملل با عنوان ایجاد نظام عادلانه بین‌المللی در قالب چند جانبه گرایی، بیان کرد: امروز آمریکا و صهیونیسم بین الملل به دلیل دست داشتن در خیلی از منابع مهم اقتصادی و رسانه ای دنیا به گونه عمل کردند که یک جریان نابرابر و تبعیض آمیز در مناسبات بین المللی ایجاد شود. جمهوری اسلامی نیز به عنوان کشوری که سردمداری مبارزه با این امپریالیسم اقتصادی و رسانه ای را بر عهده دارد و می تواند در این جایگاه ها از جمله در نشست سازمان ملل به تبیین مواضع خود بپردازد.

وی در ادامه اظهار کرد: موضوع عدالت خواهی و عدالت طلبی از آرمان های اصلی جمهوری اسلامی است و بخش زیادی از طرفداران انقلاب اسلامی در دنیا به خاطر همین آرمان عدالت خواهی جذب جمهوری اسلامی شده اند. طبیعتا حضور رئیس جمهور در نشست سازمان ملل و تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف می تواند منجر به بهبود جایگاه ایران در جامعه بین الملل شود.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر رئیس جمهور با گفت وگوهای دوجانبه ای که با سران کشورهای مختلف دارد می‌تواند بخشی از ابهامات و مسائلی را که غول های رسانه ای علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده اند کنار بزند و به طور شفاف به این شبهات پاسخ دهد.

نظر شما