شناسهٔ خبر: 178402 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دیوان محاسبات گزارش انحرافات بودجه را به مجلس ارائه دهد

دیوان محاسبات رئیس مجلس گفت: قرار است به زودی دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را ارائه دهد که لازم است حتماً انحرافات از بودجه هم در این گزارش بیاید.

به گزارش«نماینده»، محمد وحیدی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۳۰ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی اظهار داشت: همکاران ما در مجلس و کمیسیون بودجه و تلفیق زحمات زیادی برای تدوین و تصویب لایحه بودجه کشیدند که نباید این زحمات را نادیده گرفت.

وی بیان کرد: متأسفانه می‌بینیم که بودجه سالانه در مرحله اجرا دچار اشکالاتی است و بدون توجه به فرآیند بودجه مصوب، در یک سفر استانی موضوعی مصوب می‌شود و در اولویت قرار می‌گیرد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نظارت مجلس بر نحوه اجرای بودجه کم رنگ جلوه می‌کند و می‌بینیم سازمان برنامه و بودجه به نام اولویت برخی از بودجه‌ها را جابجا می‌کند و هر جایی که دلشان می‌خواهد و تشخیص می‌دهند در اجرای بودجه و تخصیص آن تغییراتی ایجاد می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۱۰۰ نفر از نمایندگان طرحی را امضا کردند که موضوع کنکور در دستور کار مجلس قرار گیرد و لازم است به طرح‌هایی که امضاهای زیادی دارد، توجه شود و در دستور کار مجلس قرار گیرد.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: روز گذشته موضوع بودجه در هیأت رئیسه مجلس مطرح شد و در اولین جلسه بعدی مجلس قرار است دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را ارائه کند.

وی بیان کرد: دیوان محاسبات فرصتی یک ساعته برای ارائه گزارش تفریغ بودجه دارد و در صورتی که انحرافاتی در اجرای بودجه وجود داشته حتماً باید در این گزارش مطرح شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه باید بر اساس مصوبات مجلس و جداول بودجه عمل کند و اگر جابجایی‌هایی در بودجه اتفاق افتاده باشد باید دیوان محاسبات به ما اعلام کند.

قالیباف گفت: درباره کنکور هم بحث و تبادل نظر کردیم و با توجه به اولویت‌هایی که در مجلس وجود دارد توجه به این موضوع هم در دستور کار هیأت رئیسه و مجلس است. ‌

نظر شما