شناسهٔ خبر: 178397 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

شاکری: باید از ظرفیت‌های اقتصادی کشورهای عضو شانگهای استفاده کنیم

اقبال شاکری یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که با عضویت رسمی ایران در شانگهای، باید از ظرفیت‌های اقتصادی کشورهای عضو شانگهای استفاده کرده و در این راه بیش از گذشته از بخش خصوصی بهره گیریم.

به گزارش «نمایده»، اقبال شاکری با اشاره به عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای گفت: در دولت قبل تمامی ظرفیت‌ها و به طور کلی دیپلماسی اقتصادی معطل برجام بود و با هیچ طرفی وارد گفت‌وگو نمی‌شدند، منتظر بودند طرف مقابل پای میز مذاکره بیاید و اقتصاد را شرطی کرده بودند.

وی ادامه داد: در دوره جدید مجلس و دولت، بر لزوم فعال شدن دپیلماسی اقتصادی تاکید شد. در همین راستا موافقتنامه همکاری‌های مشترک با چین و روسیه بسته شد و ایران هم به عضویت سازمان همکاری‌های شانگهای درآمد.

نماینده تهران در مجلس اضافه کرد: عضویت رسمی ایران در شانگهای از اقدامات خوبی بوده که زمینه استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی را فراهم می‌کند. در این راه باید از ظرفیت بخش خصوصی برای صادارات و واردات به کشورهای مختلف در آسیای میانه، غرب آسیا، حوزه خلیج فارس، مدیترانه و جنوب شرق آسیا استفاده کرد.

شاکری با بیان اینکه باید با کشورهای عضو شانگهای تعاملات اقتصادی داشت،‌ گفت: با عضویت رسمی ایران در شانگهای،‌ دولت بیشتر از گذشته از ظرفیت بخش خصوصی به خصوص اتاق‌های تعاون و بازرگانی استفاده کند.

نظر شما