شناسهٔ خبر: 178103 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

احیا معاونت اقتصادی و حضور نمایندگان در سفرهای وزیرخارجه از دستاوردهای دولت سیزدهم

رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی، گفت: احیا معاونت اقتصادی، همراهی نمایندگان مجلس در سفرها با وزیر خارجه و تسهیل روابط با ایرانیان خارج از کشور از جمله دستاوردهای دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

به گزارش «نماینده»، جلیل رحیمی جهان آبادی در توضیح دستاوردهای دولت در زمینه سیاست خارجی در نخستین سال از فعالیت دولت سیزدهم، گفت: احیا معاونت اقتصادی، حضور نمایندگان مجلس در سفرهای وزیر امور خارجه و ارتباط تنگاتنگ نمایندگان از طریق معاونت پارلمانی با وزیر خارجه از جمله دستاوردهای دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

همراهی نمایندگان با وزیر خارجه در سفرها یکی از دستاوردهای حوزه سیاست خارجی دولت

عضو امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: در حال حاضر نمایندگان در اکثر سفرها، وزیر امور خارجه را همراهی می‌کنند. جلسات مشترک نمایندگان با وزیر امور خارجه همانند دوره‌های قبل به صورت منظم برگزار شده است.

وی یادآور شد: در حوزه کنسولی و اتباع نیز اقدامات مثبتی انجام گرفته است، مجلس در دوره قبل قانونی برای درآمدزایی وزارت امور خارجه از محل صدور ویزا تصویب کرد که کمک بسیاری به دستگاه دیپلماسی کرده است. از سوی دیگر ساماندهی اتباع و ارتباط بیشتر با ایرانیان خارج از کشور در این دولت شایان ذکر است.

لزوم هماهنگی بخش‌های قضایی و امنیتی با وزارت خارجه برای تسهیل ارتباط با ایرانیان خارج از کشور

رحیمی جهان آبادی در ادامه اظهار کرد: وزارت امور خارجه دنبال ایجاد زمینه برای برگشت ایرانیان خارج از کشور و سرمایه گذاری آنها در داخل است، البته مشکلاتی در حوزه قضایی، حقوقی و امنیتی به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها وجود دارد و مشکلاتی را ایجاد کرده لذا لازم است بخش‌های قضایی و امنیتی برای تسهیل ارتباط با ایرانیان خارج از کشور با وزارت خارجه هماهنگ باشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: متاسفانه برخی افرادی که به کشور بازگشتند توسط دستگاه‌های قضایی یا امنیتی بازداشت شدند که این امر می‌تواند موانعی را ایجاد کند، وزارت امور خارجه گام‌های مثبتی برداشته لذا بهتر است ناهماهنگی‌ها رفع شود و سیاستی که وزارت خارجه پیش گرفته و مجلس هم از آن حمایت می‌کند، مورد توجه همه دستگاه‌های مسئول قرار گیرد تا شاهد توسعه روابط و سرمایه‌گذاری باشیم.

وی با اشاره به فراکسیون ایرانیان خارج از کشور مجلس، گفت: این فراکسیون هم در همین راستا تشکیل شده است و فعال است و اعضای آن به کشورهای مختلف هم سفر کرده اند. گروه‌های دوستی- پارلمانی نیز در سفرها با ایرانیان مقیم کشورهای مختلف دیدار می‌کنند و در تلاشند تا به تحقق اهداف حوزه سیاست خارجی کمک کنند.

نظر شما