شناسهٔ خبر: 178020 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس:‌ همت جهادی در برخی مدیران وزارت کشاورزی دیده نمی‌شود

ذبیح الله اعظمی ساردویی اعظمی ساردوئی گفت: همت جهادی را در برخی از مدیران زیرمجموعه وزیر جهاد کشاورزی مشاهده نمی کنیم. به همین دلیل، شخص وزیر هزینه کم کاری، بی‌تدبیری و ضعف مدیران زیرمجموعه خود را می دهد.

به گزارش «نماینده»، ذبیح‌الله اعظمی ساردویی سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درباره تمهیدات اندیشیده برای جبران خسارات ناشی از سیل برای کشاورزان اظهار داشت: خوشبختانه وزیر جهاد کشاورزی در سفر همدان به این موضوع اشاره و قول مساعدت و پیگیری داد.

وی افزود: از طرفی هم ما در دستور کار کمیسیون کشاورزی داریم تا در این باره با وزیر جهاد کشاورزی جلسه ای داشته باشیم، البته باید به این موضوع هم اشاره کنم که همه دولت ها قول می دهند اما پس از خاتمه بحران آن را فراموش می کنند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: مسائلی همچون سرمازدگی های بهاره و خسارت های باد و طوفان و سیلاب های زمستان از این دست هستند؛ با این حال همین که وزیر جهاد کشاورزی خودش زودتر از پیگیری مجلس اقدام به این کار کرد، از ایشان سپاسگزاری می کنیم.

اعظمی ساردویی در پاسخ به این سوال که نظر این کمیسیون درباره عملکرد وزیر جهاد کشاورزی چیست؟ گفت: این وزیر، وزیر توانمندی است، معتقدم اگر او نتواند در این مدت وزارت جهاد کشاورزی را ساماندهی کند هیچ فرد دیگری نمی تواند آن را انجام دهد، برای این سخن دلایل بسیاری دارم. چرا که آقای ساداتی نژاد متخصص کشاورزی و یک فرد دانشگاهی است. همچنین عضو کمیسیون کشاورزی مجلس و معاون وزیر جهاد نیز بوده است.

وی افزود: اما یک نکته دیگر را هم نباید فراموش کنیم. تمام کشور و وزارت‌خانه ها در شرایط بحرانی فعلی خاصی قرار دارند؛ تحریم ها هنوز وجود دارند، برجام به نتیجه نرسیده، برگشت پول هایمان از کشورهای دوست کمتر رخ داده و یا اتفاق نیفتاده و یا در مقابل پول های آن به ما جنس می‌دهند و درباره برگشت پول صادرات کالاهای کشاورزی نیز با مشکل مواجه هستیم.

اعظمی ساردویی بیان داشت: این ها همه مواردی هستند که عملکرد گذرا به ویژه وزیر جهاد کشاورزی را تحت تاثیر قرار می دهد. اما مهم‌ترین نکته ای که باید به آن توجه کنیم این است که وزیر جهاد کشاورزی در انتخاب مدیران زیرمجموعه خود دقت کافی نکرده است، یعنی علی‌رغم اینکه شخص وزیر فردی بسیار توانمند و پرکار است، برخی از افرادی که با وی در این وزارت‌خانه کار می‌کنند، باید همت جهادی داشته باشند و از جان مایه بگذارند، دقیقاً همانند اسم این وزارت‌خانه یعنی جهاد کشاورزی.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: اما این همت جهادی را در برخی از مدیران زیرمجموعه وزیر جهاد کشاورزی مشاهده نمی کنیم. به همین دلیل، شخص وزیر هزینه کم کاری، بی‌تدبیری و ضعف مدیران زیرمجموعه خود را می دهد. ان‌شاءالله که او با یک تغییر و تحول و خانه تکانی بتواند تغییرات مهم و خوبی در این وزارت‌خانه ایجاد کند.

نظر شما