شناسهٔ خبر: 177897 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سلب مالکیت در صورت عدم آزادسازی زمین توسط دستگاه‌های دولتی برای ساخت مسکن

مسکن عضو کمیسیون عمران در مجلس یازدهم تاکید کرد: در صورتی که دستگاهی حاضر نشود زمین های خود را به منظور ساخت مسکن برای مردم اختصاص دهد، مالکیت همه این اراضی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران سند خواهد خورد و استنکاف از این دستور مشمول برخورد با قانون می‌شود.

به گزارش «نماینده»، اقبال شاکری در مورد آزاد سازی زمین توسط دستگاه‌های دولتی برای ساخت مسکن گفت: با توجه به دستوری که رییس جمهور در راستای ساخت مسکن صادر کردند امید می‌رود، این مشکلات به زودی برطرف شود، براساس این دستور، در صورتی که دستگاهی حاضر نشود زمین های خود را به منظور ساخت مسکن برای مردم اختصاص دهد، مالکیت همه این اراضی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران سند خواهد خورد و استنکاف از این دستور مشمول برخورد با قانون می‌شود، البته این موضوع در شورای عالی مسکن نیز تصویب شده است.

تا پایان دولت سیزدهم شاهد ساخت ۴ میلیون مسکن خواهیم بود

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با پیگیری رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی مشکل زمین برای ساخت مسکن تا پایان شهریور رفع خواهد شد و حتی وزارتخانه مربوطه سریع تر از زمان تعیین شده می‌تواند ساخت مسکن را آغاز کند، به بیانی با عملیاتی شدن این طرح تا پایان دولت سیزدهم شاهد ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی خواهیم بود.

۲ اصل مهم در ساخت مسکن

عضو کمیسیون عمران در مجلس یازدهم یادآور شد: اگر دولت در ساخت مسکن از تعداد متقاضیان پیشی بگیرد مشکلی نخواهد داشت، اصل ماجرا به دو موضوع ارتباط دارد، نخست تسهیلاتی که بانک‌ها باید در ساخت مسکن اختصاص دهند که در حال حاضر رقم آن به ۷۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است و دیگری منابع ملی که برای صندوق ملی مسکن باید تزریق شود و یارانه سود هم از همین منبع پرداخت می‌شود.
شاکری در مورد طرح‌های مسکن اظهار کرد: در راستای مولدسازی دارایی‌ها در بودجه بسیار تاکید شده است؛ تمام دارایی وزارتخانه‌های مختلف به ویژه وزارت راه و شهرسازی در راستای زمین‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد تا با سازندگان تهاتر صورت پذیرد و در زمینه مالی در مضیقه قرار نگیرند به ویژه مسائل خارج از موضوعات مسکن این موضوع را باید در نظر بگیریم.

پادگان سازی شهر مشکلاتی به همراه دارد

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وزارت راه و شهرسازی باید افقی سازی را در شهرسازی مورد توجه قرار دهد، بلند مرتبه سازی یا به اصطلاح معروف پادگان سازی مشکلاتی به همراه دارد؛ وزار ت راه و شهرسازی باید شهرسازی افقی را در برنامه‌های خود قرار دهد تا ملاک معماری برای شهر سازی باشد. البته می‌توان از معماران متخصص در این راستا بهره‌مند شد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم در پایان خاطر نشان کرد: افقی سازی شهر برای کلانشهری همچون تهران در شهرک‌های اطراف آن ممکن خواهد بود؛ در بافت فرسوده اگر تجمیع صورت بگیرد اجرایی کردن این طرح ممکن می شود.

نظر شما