شناسهٔ خبر: 177896 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پایگاه جامع رفاه ایرانیان در حال به روز شدن اطلاعات است

قالیباف قالیباف گفت: پایگاه رفاه ایرانیان در حوزه داده به روز نیست چون مدتی سوئیچ از مرکز رفاه ایرانیان به بانک مرکزی منتقل شده بود و بعدها اطلاعات مربوط به مرکز پایگاه ایرانیان را به‌ روز نکردند.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا پور ابراهیمی داورانی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه 26 مرداد پارلمان در جریان رسیدگی طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی درباره پایگاه رفاه جامع ایرانیان اظهار داشت: تذکر من درباره بحث پایگاه رفاه جامع ایرانیان است؛ به دلیل اهمیت این موضوع، مباحثی که در حوزه سیاست‌های جبرانی در زمینه ارز ترجیحی که مدت‌ها در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گرفت، امروز در اجرای آن نیازمند پشتیبانی از پایگاه جامع رفاه ایرانیان است.

وی خطاب به رئیس مجلس بیان داشت: در روند بررسی طرح نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای شما تأکید کردید که در حال حاضر این پایگاه وجود دارد. مطابق نشستی که در کمیسیون اقتصادی مجلس با وزیر قبلی تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم، از مجموع دستگاه‌هایی که باید به این پایگاه اطلاعات بدهند، فقط 40 درصد اطلاعاتشان با پایگاه مرتبط است و از این 40 درصد بخش عمده‌ای از اطلاعات برخط نیست.

پورابراهیمی ادامه داد: بنابراین با یک تأخیر چندین ماهه مواجه هستیم و فرمول محاسباتی در حوزه عمل دچار اشکالات اساسی است، لذا از جنابعالی به عنوان رئیس مجلس درخواست دارم این موضوع مهم پایگاه جامع ایرانیان که اساسی‌ترین تصمیم ما در زمان بررسی بودجه بود و باید قابلیت اجرایی داشته باشد را پیگیری و در این حوزه تصمیم‌گیری کنید.

وی تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان را مهم دانست و افزود: درخواست بنده از رئیس مجلس، ورود به این موضوع است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس نیز در پاسخ به تذکر این نماینده اظهار داشت: اگرچه اکنون پایگاه رفاه ایرانیان وجود دارد اما این پایگاه در حوزه داده به روز نیست و این اشکال وجود دارد و دلیل آن این است که مدتی سوئیچ از مرکز رفاه ایرانیان به بانک مرکزی منتقل شده بود و بعدها اطلاعات مربوط به مرکز پایگاه ایرانیان را به‌ روز نکردند، در مورد کالابرگ نیز مشکل همین است و در حال حاضر اصلاحات در حال انجام است.

وی افزود: موارد گفته شده اشکالاتی است که دولت باید در حوزه اجرا به آن توجه داشته باشد، هرچند فکر می‌کنم اکنون کارهایی انجام شده و ان‌شاء الله در حال به روز شدن است و این کار صورت خواهد گرفت.

نظر شما