شناسهٔ خبر: 177883 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

همکاری مشترک تهران-بغداد برای مبارزه با تروریسم ضرورت دارد

حسن همتی عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: گروه های تروریستی و افراطی داعش تلاش می کنند در منطقه خصوصا عراق فعالیت هایی را انجام دهند لذا همکاری های مشترک ایران و عراق برای مبارزه با تروریسم اهمیت دارد.

به گزارش «نماینده»، حسن همتی ، در خصوص سفر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به عراق در راستای توسعه همکاری های مشترک، گفت: خوشبختانه با روی کار آمدن دولت سیزدهم، شاهد رفت و آمد مقامات کشورمان در بخش های مختلف به کشورهای همسایه هستیم.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع همسایه محوری در اولویت سیاست خارجی ایران قرار دارد و این مولفه در روابط با کشور عراق به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ایران دارای تجربیات و دستاوردهای خوبی در عرصه امنیتی، دفاعی و نظامی است، ادامه داد: این مهم در حالیست که گروه های تروریستی و افراطی داعش تلاش می کنند در منطقه خصوصا عراق فعالیت هایی را انجام دهند لذا همکاری های مشترک برای مبارزه با تروریسم اهمیت می یابد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه چندی پیش نیز میان دانشگاه های دفاع ملی دو کشور تفاهم نامه ای امضاء شد تا تجربیات دو کشور در عرصه نظامی مورد تبادل قرار بگیرد، افزود: بنابراین می توان اذعان کرد همکاری های مشترک امنیتی و دفاعی دو کشور در سطوح بالاتری پیگیری خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک اتحاد و همدلی دو ملت می تواند موجب افزایش قدرت در مبارزه با تنش آفرینان خارجی و همچنین خنثی سازی دسیسه های دشمنان مشترک دو کشور شود./

نظر شما