شناسهٔ خبر: 177813 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

انگیزه‌ای برای تقویت مدارس دولتی در آموزش و پرورش وجود ندارد

احمدحسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در ساختار وزارت آموزش و پرورش انگیزه‌ای برای تقویت و توجه به مدارس دولتی وجود ندارد.

به گزارش «نماینده»، احمدحسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فارغ التحصیلی بیش از ۷۰ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مدارس غیردولتی اظهارکرد: در این زمینه باید به سخنان مقام معظم رهبری درباره کم توجهی به مدارس دولتی باشیم که ایشان توصیه کردند باید به مدارس دولتی توجه داشته باشیم تا خانواده‌ها نسبت به فرستادن فرزندانشان به این مدارس، نگرانی نداشته باشند.

وی افزود: کلاس‌های ۴۰ الی ۵۰ نفره در مدارس دولتی به ویژه در مناطق محروم و حاشیه شهرها آن هم بدون امکانات مناسب، به هیچ وجه در نظام جمهوری اسلامی قابل تحمل نیست؛ فلسفه پیروزی انقلاب اسلامی، توجه به قشر مستضعف و محرومان بوده است به همین دلیل باید به مدارس دولتی توجه بیشتری داشته باشیم و به سمت کاهش جمعیت کلاس‌ها و افزایش معلمان و امکانات آموزشی توجه بیشتری داشته باشیم.

فلاحی ادامه داد: پیام نتایج آزمون سراسری امسال این بود که در طول چندسال گذشته نسبت به مدارس دولتی بی توجهی کرده‌ایم و متاسفانه تا اندازه زیادی این مدارس رها شده‌اند؛ درواقع امکانات لازم آموزشی در سطح مدارس غیرانتفاعی و خصوصی را برای مدارس دولتی افزایش نداده‌ایم که همین مسئله باعث آسیب جدی به مدارس دولتی به ویژه در مناطق محروم شده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین ریشه این مسائل به سیاست‌های اعمال شده در اوایل دهه هفتاد و سال‌های بعد از دفاع مقدس باز می‌گردد که با راه‌اندازی مدارس غیرانتفاعی، جامعه را طبقه کردیم. جداسازی دانش آموزان با استعداد از سایر دانش آموزان نیز از دیگر عوامل این آفت محسوب می‌شود. البته ناگفته نماند که در ساختار وزارت آموزش و پرورش انگیزه‌ای برای تقویت و توجه به مدارس دولتی وجود ندارد.

نظر شما