شناسهٔ خبر: 177756 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

برگزاری رقابت‌های بین‌المللی جام دریا منجر به افزایش مهارت‌های تخصصی ارتش‌ کشورهای ساحلی دریای خزر می‌شود

محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور با بیان اینکه امنیت حوزه دریای خزر باید از سوی کشورهای ساحلی آن تأمین شود، گفت: برگزاری مسابقات در افزایش مهارت‌های تخصصی ارتش‌های تأثیر داشته و ضمن افزایش امنیت می‌تواند از حضور بیگانگان نیز جلوگیری کند.

به گزارش «نماینده»، محمدصالح جوکار با اشاره به برگزاری هفتمین دور از مسابقات جام بین المللی دریا که در باکو با حضور کشورهای ساحلی دریای خزر برگزار می شود، گفت: امروز میزان آمادگی دفاعی کشورها از طریق برگزاری رزمایش ها نمایش داده می شود که در حوزه نظری و همه گیر است اما زمانی که نمایش این قابلیت های دفاعی در قالب رقابت صورت گیرد یقینا تلاش و جدیت برای افتخاربخشی در سطوح مختلف رزمی را شاهد خواهیم بود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با مؤثر دانستن برگزاری رقابت های دفاعی با حضور کشورهای حوزه ساحلی دریای خزر در افزایش قدرت دفاعی هر کدام از این کشورها، عنوان کرد: از سوی دیگر این رقابت ها اتحاد میان ارتش های آنها را نشان داده و آمادگی دفاعی آنها را به جهانیان اعلام می کند همچنین می تواند منجر به شکل گیری تفاهمنامه های جدیدی برای حفظ و تأمین امنیت منطقه خزر شود.

وی در ادامه تأکید کرد: یقینا امنیت منطقه خزر باید صرفا از سوی کشورهای ساحلی حاشیه آن تأمین شود و این مسابقات و افزایش مهارت های تخصصی ارتش ها می تواند از حضور بیگانگان جلوگیری کرده و امنیت خطوط کشتیرانی را نیز افزایش دهد.

جوکار اضافه کرد: نتیجه کار پیامی برای کشورهای غیردوست دارد که رقابت میان این کشورها در راستای افزایش توان رزمی خواهد بود و هم افزایی رزمی برای مقابله با تهدیدهای احتمالی را در پی خواهد داشت.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه امروز نیروی دریایی ارتش در حوزه فراسرزمینی بسیار افتخارآفرین بوده است، خاطرنشان کرد: اسکورت نفتکش ها یکی از اقدامات مهم نیروی دریایی ارتش بوده که توانسته است به خوبی امنیت آنها را در آب های بین المللی تأمین کند لذا توان آنها در حوزه خنثی سازی تهدیدات بسیار مؤثر بوده، دست برتر در منطقه را داشته و در سطح بین المللی نیز مطرح بوده است.

نظر شما