شناسهٔ خبر: 177722 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

احیای وزارت بازرگانی باعث افزایش واردات می‌شود

شریفیان نماینده مردم تهران در مجلس گفت: با احیای وزارت بازرگانی حمایت از تولیدات داخلی کاهش پیدا می‌کند و بحث واردات در کشور جدی می‌شود.

به گزارش «نماینده»، مهدی شریفیان درباره تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی، اظهار داشت: برای این کار یکسری اقدامات پژوهشی و مطالعاتی خوب چه در دولت‌های گذشته و چه در دولت فعلی انجام شده است. جمع بندی این است که تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی یکسری محاسن و یکسری معایب دارد.

وی متذکر شد: طرحی برای تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس تدوین شده بود که گویا دولت برای تفکیک وزارت صمت می‌خواهد به طرح مجلس اتکا کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علی رغم اینکه کار پژوهشی خوبی در طرح تشکیل وزارت بازرگانی انجام شده است، اما دولت حتماً باید یک لایحه کامل و جامع در این زمینه به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد، چرا که دولت مجری است و اگر دولت لایحه ندهد، کار سخت می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به طور کلی با تفکیک وزارت صمت مخالف هستم، گفت: یک بار این کار انجام شده است و از سوی دیگر معتقدم که با احیای وزارت بازرگانی حمایت از تولیدات داخلی کاهش پیدا می‌کند و بحث واردات در کشور جدی می‌شود.

شریفیان بیان کرد: احیای وزارت بازرگانی منجر به افزایش واردات محصولات مختلف اعم از تولیدی، صنعتی و مواد غذایی می‌شود و ما عملاً وارد فاز واردات می‌شویم که بر خلاف منویات مقام معظم رهبری است.

نظر شما