شناسهٔ خبر: 177675 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

تنها گزینه روی میز در برابر کرونا واکسیناسیون است

واکسن کرونا یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها با بیان اینکه کرونا به جزئی جدایی ناپذیر از زندگی بشر تبدیل شده است، گفت: برای حفظ سلامت فردی و جمعی باید عموم مردم انجام واکسیناسیون را با جدیت دنبال کنند.

به گزارش «نماینده»، جلال رشیدی کوچی با تاکید بر ضرورت اهتمام مردم برای انجام واکسیناسیون کرونا، بیان کرد: دوباره شاهد آمار روبه افزایش کرونا هستیم البته باید بپذیریم که کرونا هم جزئی از زندگی ما انسان ها شده است و مانند خیلی از ویروس های دیگر نظیر آنفلوانزا و سرماخوردگی در زندگی ما همراه شده و فراز و فرود خواهد داشت.

بالاخره به کرونا گرفتار می شویم اما...

وی در ادامه اظهار کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی و به ویژه انجام واکسیناسیون بسیار حائز اهمیت است. ما هرچقدر هم پروتکل ها را رعایت کنیم اما واکسینه نشده باشیم بالاخره گرفتار این بیماری خواهیم شد اما اگر واکسن زده باشیم بدن ما ایمن است و این بیماری را با کم ترین تبعات پشت سر خواهیم گذاشت. متخصصان نیز اذعان دارند که کشندگی کرونا مانند ابتدا نیست. خواهش و استدعای بنده از مردم این است که برای انجام واکسیناسیون اقدام کنند.

واکسن های تولید داخل به وفور موجود است

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بر اساس آمار ۳۰ درصد از افراد جامعه ما هنوز واکسن تزریق نکرده اند که این رقم، آمار بالایی است و این افراد می توانند مستعد تلفات جانی باشند.

این عضو کمیسیون امور داخلی گفت: بهترین گزینه روی میز توجه به واکسیناسیون است. الحمدلله واکسن های تولید داخل نیز به وفور در اختیار مردم است و برخی از افراد که دغدغه هایی نسبت به واکسن خارجی داشتند، می توانند از واکسن داخلی استفاده کنند.

رشیدی تاکید کرد: همچنین باید بپذیریم که کرونا جزئی از زندگی ما شده است و نباید مردم را از آن بترسانیم. تا وقتی که این بیماری وجود دارد ما باید پروتکل ها را رعایت کنیم. رعایت پروتکل ها نه تنها در زمینه کرونا بلکه در مواجهه با سایر بیماری ها نیز موثر است و باید با رعایت پروتکل های بهداشتی کنار بیاییم.

نظر شما