شناسهٔ خبر: 177556 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

۱۷۳ ساختمان شهرداری تهران آسیب پذیری بالایی دارند

احمد صادقی عضو شورای شهر تهران گفت:بنا بر مطالعات ۱۷۳ ساختمان شهرداری تهران در گروه آسیب پذیری بسیار وجود دارد و لیست ۱۲۹ ساختمان ناایمن جدا از ساختمان های شهرداری است.

به گزارش «نماینده»، احمد صادقی در نطق پیش از دستور هشتاد و یکمین جلسه شورای شهر با اشاره به علت ریزش ساختمان متروپل آبادان گفت: عدم زیرساخت‌های قانونی که در رأس آنها شفافیت است منجر به حادثه ساختمان متروپل شد.

وی با اشاره به تعارض منافع در شهرداری گفت: بحث ابتدای تعارض وظیفه و درآمد است که در این بستر شهرداری با دریافت مبالغی اجازه ورود از ضوابط را فراهم می‌کند و این موضوع به صورت سیستمی در تمامی شهرداری‌ها وجود دارد.

صادقی با بیان اینکه شکل دوم تعارض اتحاد میان نظارت کننده و نظارت شونده است اظهار کرد: گاهی اوقات شهرداری به عنوان شریک در پروژه‌ها حاضر می‌شود و در این حوزه از بسیاری از تخلفات چشم پوشی می‌کند و شهرداری‌ها به دلیل منفعتی که دارند از تخلفات می‌گذرند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: سومین نوع تعارض محله قاعده گذاری برای خود است که بنا بر مطالعات ۱۷۳ ساختمان شهرداری تهران در گروه آسیب پذیری بسیار وجود دارد و لیست ۱۲۹ ساختمان نا ایمن جدا از ساختمان‌های شهرداری تهران است.

وی تصریح کرد: همین عدم توجهات و تعارضات منافع منجر به بروز حوادثی مانند متروپل می‌شود اما متأسفانه قانون تعارض منافع به تصویب دولت نرسیده است.

صادقی با اشاره به قانون تعارض منافع گفت: این موضوع از اواخر دولت ۱۰ مطرح شد و در دولت دوازدهم مجدد لایحه نحوه مدیریت تعارض منافع به مجلس ارسال شد اما تا کنون اقدامی در این رابطه صورت نگرفته است.

عضو شورای شهر تهران گفت: تعارض منافع یکی از مهمترین قوانین است اما هنوز به سرانجام نرسیده است و شورای ششم می‌تواند پیشگام در تعارض م نافع باشد.

نظر شما