شناسهٔ خبر: 177279 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

برنامه راهبردی ما باید بر مبنای امتیاز گرفتن از غربی‌ها قرار بگیرد

عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: هر چند آمریکا و غربی‌ها بیشتر از ایران تشنه مذاکره و توافق هستند ولی باید دستگاه دیپلماسی ما برنامه راهبردی و اصلی خود را بر اساس امتیازگیری از غرب قرار دهد.

به گزارش «نماینده»، محمود عباس‌زاده ضرورت تغییر نگرش در دستگاه دیپلماسی را در مذاکرات پیش رو یادآور شد و تصریح کرد: ما حتی در مذاکرات اخیر قطر با برنامه وارد نشدیم و بهتر بود برای امتیاز گرفتن به این مذاکرات ورود پیدا می‌کردیم.

وی گفت: هر چند آمریکا و غربی‌ها بیشتر از ایران تشنه مذاکره و توافق هستند ولی باید دستگاه دیپلماسی ما برنامه راهبردی و اصلی خود را بر اساس امتیازگیری از غرب قرار دهد.


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به شایعات بی‌پایه و اساس آمریکایی‌ها و غربی‌ها در مذاکرات دوحه اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها در صدد راه‌اندازی ناتوی خاورمیانه هستند و برای این اقدام هدف‌گذاری‌هایی را نیز انجام دادند.


عباس‌زاده تقویت جبهه مقاومت را با محوریت جمهوری اسلامی ایران یادآور شد و افزود: ما باید همراهان منطقه‌ای خودمان را منسجم و یکپارچه در دست خود نگه داریم و هوشمندانه در این عرصه ورود پیدا کرده و با همراهی کشورهای دوست و همسایه بتوانیم اقدامات مؤثری را در امتیازگیری از غرب انجام دهیم.


وی ضرورت تغییر اصلاح ساختاری را در دستگاه دیپلماسی یادآور شد و خاطرنشان کرد: در این اصلاح ساختار آنچه که مهم به نظر می‌رسد موارد 24گانه‌ای است که ما از وزارت امور خارجه خواسته‌ایم به درستی آن را مورد توجه قرار دهند.


عباس‌زاده رویکرد آمریکا و غرب را در مذاکرات شرطی کردن اقتصاد ایران و فرسایشی کردن فرآیند مذاکرات عنوان کرد و ادامه داد: ما برگ برنده‌های بسیار زیادی در دست داریم و بهتر از این می‌توانیم در این عرصه ورود پیدا کرده و طرف مقابل را به نقطه استیصال بکشانیم.


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به هیچ وجه اجرای یک طرفه برجام بازیافت نخواهد شد بلکه ما در بحث ذخیره‌سازی، غنی‌سازی و تولید و نصب سانتریفیوژهای پیشرفته به مسیر خود ادامه خواهیم داد و به دنبال امتیازگیری از غرب خواهیم بود.

نظر شما