شناسهٔ خبر: 177261 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عضو هیئت رئیسه مجلس: بایدن مانند ترامپ به‌دنبال دوشیدن گاوهای شیرده منطقه است

حاجی دلیگانی یک نماینده مجلس با اشاره به موضوع سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه گفت: بایدن به دنبال تامین امنیت کشورهای منطقه نیست بلکه او هم مانند ترامپ به دنبال دوشیدن گاوهای شیرده منطقه است.

به گزارش «نماینده»، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به خبر سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه گفت: رئیس جمهور آمریکا به دنبال تامین امنیت کشورهای منطقه نیست بلکه او هم همچون ترامپ به دنبال دوشیدن شیر مورد نیاز خود از گاوهای شیرده منطقه است.

حسینعلی حاجی دلیگانی افزود: این که تحت عناوین مختلف اما با یک هدف و با یک محتوا، اتحادیه‌هایی در منطقه در حوزه نظامی تشکیل می‌شود نشان دهنده آن است که این اتحادیه‌ها محکوم به شکست است و فقط عناوین آن تغییر می‌کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: اتحاد ناموفق کشورهای عربی علیه یمن خود نمونه بارز عدم موفقیت این اتحادیه‌هاست، حال می‌خواهد اتحادیه کشورهای عربی باشد یا هر چیز دیگری.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: کشورهای عربی منطقه نیروی نظامی توانمندی ندارند که بخواهند ارتش منسجم و قوی داشته باشند و اتحاد نظامی آنها بخواهد ثمری داشته باشد.

* اذعان آمریکا به ناتوانی در تأمین امنیت کشورهای منطقه

وی افزود: آمریکا در مکاتبات خود و در جلسات و نشست‌هایی که داشته عنوان کرده که قادر به تامین امنیت کشورهای منطقه نیست و مقامات کشورهای عربی نیز در دیدارهایی که با مقامات کشورمان داشتند عنوان کرده‌اند که دیگر قادر به تامین دلارهای مورد نیاز آمریکا برای خرید اسلحه نیستند.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: واقعیت این است که رئیس جمهور آمریکا تحت عناوین مختلف به دنبال فروش اسلحه به کشورهای منطقه است و سفر وی به منطقه با هدف جذب مشتری بیشتر و فروش اسلحه بیشتر به کشورهای منطقه است.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: آمریکا هیچ وقت به دنبال تأمین امنیت کشورهای منطقه نیست و فقط منافع اقتصادی خود را از طریق فروش اسلحه دنبال می‌کند.

نظر شما