شناسهٔ خبر: 177222 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بانک مرکزی با انباشت مشکلات باقی مانده از دولت قبل مواجه است

کمال علیپور نماینده مردم قائمشهر در مجلس با بیان اینکه بانک مرکزی با انباشت مشکلات باقی مانده از دولت قبل روبروست، گفت: مشکلات باقی مانده از قبل بر روی کار این دولت تاثیر دارد و رفع این مشکل به حرکت انقلابی نیاز دارد.

به گزارش «نماینده»، کمال علیپور نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کسی که بخواهد کار جهادی انجام دهد، باید به بعضی موارد ساختارشکنانه و متحولانه ورود کند، گفت: مدیر موفق باید کارهایی انجام دهد که دیگران نکرده اند؛ وقت زیاد بگذارد و تصمیم گیری سریع داشته باشد، روندی که در بانک مرکزی مشاهده می شود همچنان با روال قبلی و بر اساس سیاست های دولت گذشته کار می‌کند.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی با انباشت مشکلات باقی مانده از دولت قبل روبروست، گفت: مشکلات باقی مانده از قبل بر روی کار این دولت تاثیر دارد اما نباید روند اصلاح به صورت لاک پشتی باشد بلکه به حرکت انقلابی نیاز دارد؛ باید افرادی با دانش و بینش به همراه تجربه و علم در بانک مرکزی مستقر باشند تا شاهد اتفاقات مثبت باشیم.

نماینده قائمشهر در مجلس در ادامه با بیان اینکه بانک مرکزی در موضوع ارائه تسهیلات برای اجاره مسکن مقصر است، افزود: قرار بود تسهیلاتی برای اجاره مسکن داده شود که تازه ۱۰ روز پنجره آن باز شده است؛ این دیگر ربطی به دولتی‌ قبل ندارد و مشکل از مدیریت حاکم بر بانک مرکزی است. نمونه دیگر پرداخت نشدن تسهیلات برای اشتغالزایی است.

علیپور با بیان اینکه همچنان در بانک مرکزی روال و سیاست‌های دولت قبل در پیش گرفته شده است، گفت: باید این روند اصلاح شود گویی بانک مرکزی راهی در پیش گرفته که با تغییر مدیران همچنان سیاست‌های پیشین ادامه پیدا کند حال اینکه باید سیاست‌های اشتباه گذشته کنار گذاشته شود.

نظر شما