شناسهٔ خبر: 177215 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

همکاری با سازمان D۸ می‌تواند سبب ارزآوری برای کشورمان شود

متفکر آزاد نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: همکاری با سازمان هایی مانند D۸ می تواند سبب ارزآوری برای کشورمان شود.

به گزارش «نماینده»، روح الله متفکر آزاد در رابطه با آمادگی شرکت‌های ایرانی برای اجرای پروژه‌ها در کشورهای عضو دی هشت، گفت: گسترش روابط با سازمان های در حال توسعه مانند D8 یکی از مولفه های ضروری در عرصه سیاست خارجی کشورمان بشمار می رود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع توسعه روابط با همه کشورها می تواند منافع حداکثری را ایجاد کند زیرا تجربه نشان داده گذاشتن همه تخم مرغ ها در یک سبد، می تواند آسیب های فراوانی در پی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کشورهای در حال توسعه و مسلمان مانند کشورهای عضو D8 می توانند کمک شایانی به یکدیگر کنند، ادامه داد: به عبارتی با توجه به شرایط یکسانی که در این کشورها وجود دارد، می توان بازارها و دفاتر مشترک ایجاد کرد که این مهم به توسعه اقتصادی کمک می کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: امروزه ایران اسلامی ظرفیت های خوبی در حوزه‌هایی نظیر تجارت، صنعت، کشاورزی، فناوری، علمی، ارتباطات و هوانوردی و غیره دارد که این مهم می تواند در کشورهای عضو این سازمان بکارگرفته شود.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع همکاری با سازمان هایی که چند جانبه هستند می تواند سبب ارزآوری برای کشورمان شود.

نظر شما