شناسهٔ خبر: 177206 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

باید نقش دلار را کمرنگ کنیم/ به غربی‌ها خوش بین نیستیم

حسن نوروزی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می‌رسد مذاکرات باز هم نتیجه‌ای نخواهد داشت چراکه اروپا مثل آمریکا به ایران نگاه می‌کند و آمریکا نیز از ابتدا با ما دشمنی داشته و دارد.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی، در رابطه با از سرگیری مذاکرات هسته‌ای، گفت: من هنوز هم به آمریکا و اروپا خوش‌بین نیستم. آنها مثل همیشه وقت‌کشی می‌کنند و مذاکرات را به بازی گرفته‌اند، لذا ما هیچ امیدی نداریم که طرف مقابل با اعتقاد به برجام با ایران ارتباطی برقرار کند.

وی در پاسخ به این سوال که نتایج این دوره از مذاکرات را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟ عنوان کرد: به نظر می‌رسد این بار هم داستان مذاکرات به گونه‌ای رقم خواهد خورد که باز هم نتیجه‌ای نخواهد داشت. اروپا همانند آمریکا به ایران نگاه می‌کند و آمریکا نیز از ابتدا با ما دشمنی داشته و هنوز هم دارد. به نظر نمی‌رسد رویکرد جدیدی توسط آنها اتخاذ شده باشد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با اشاره به اینکه نباید بار دیگر مسائل کشور را به مذاکرات گره بزنیم، تصریح کرد: ما باید به ملت و جوانان خود تکیه کنیم. از همه مهم‌تر آن است که نهادهای دولتی و غیردولتی به ویژه قوای سه‌گانه باید در سطح گسترده‌ای با فساد مبارزه کنند. مملکت ما هیچ کمبودی برای عبور از مشکلات ندارد و ظرفیت‌های بی‌نظیری در کشور وجود دارد.

نوروزی با بیان مصداقی از ظرفیت‌های موجود در کشور که در دسترس و اجرایی است، بیان کرد: برای مثال منطقه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) که به لحاظ جغرافیایی به نسبت، میان ایران قرار دارد باید به عنوان منطقه آزادی برای تجارت روسیه، هند و چین در نظر گرفته شود. باید از این طریق تجارت با این کشورها را گسترش دهیم و با وارد کردن پول آنها، بانک‌های این کشورها را در این منطقه مستقر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید اجازه داده شود کالاهای این سه کشور آزاد بیاید و کالاهای ایران نیز آزاد برود، از این طریق می‌توان در کنار واردات جزئی، صادرات را نیز گسترش داد. باید به نوعی امتیاز بگیریم و امتیاز بدهیم تا بتوانیم ارزش یورو و دلار را به مرور کمتر کنیم. هرچه نقش یورو و دلار را کمرنگ‌تر کنیم به موفقیت اقتصادی نزدیک‌تر خواهیم شد.

نظر شما