شناسهٔ خبر: 177141 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تبادل تجربیات در حوزه مدیریت شهری و قانون گذاری و همچنین گسترش روابط پارلمانی از اهداف سفر به مسکو بود

جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت:در این سفر جلسات مختلفی با بخش های مختلف پارلمانی،شهری و سیاسی روسیه در راستای تبادل تجربیات در حوزه مدیریت شهری و قانون گذاری و همچنین گسترش روابط پارلمانی برگزار کردیم.

به گزارش «نماینده»، محمدصالح جوکار با اشاره به سفر تعدادی از اعضای کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس به روسیه، اظهار داشت: در این سفر جلسات مختلفی با بخش های مختلف پارلمانی، شهری و سیاسی روسیه برگزار کردیم. از جمله تبادل نظر در خصوص انقال تجربیات در حوزه مدیریت شهری و برگزاری انتخابات و همچنین کمیسیون‌های مختلف دومای روسیه بخشی از برنامه های این سفر5 روزه بود.

وی افزود :در این سفر با معاون رئیس شورای فدراسیون مجلس فدرال روسیه و رئیس کمیسیون امور ساختار خودگردانی محلی شورایِ مذکور دیدار و درخصوص گسترش تعاملات پارلمانی فیمابین دوکشور گفت‌وگو و تبادل نظر شد، در این جلسه که کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه نیز حضور داشت، طرفین با اشاره به سوابق مناسبات خوب پارلمانی فی‌مابین و اراده جدی رهبران دو کشور جهت تعمیق مناسبات، تجاری، پارلمانی و اقتصادی بر ضرورت ارتقاء سطح فراگیر روابط در همه عرصه تاکید کردند.

نماینده یزد، اشکذر،بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس  تصریح کرد:در حوزه سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت استانهای مختلف کشور برای توسعه تجارت و بی اثر کردن تحریم های آمریکا که علیه هر دو کشور وضع شده است صحبت های خوبی مطرح شد.

وی با اشاره به دیدار گروه پارلمانی کمیسیون شوراها با مسئولین  دومای دولتی فدراسیون روسیه نیز گفت:  طرفین درخصوص ساختار انتخاباتی دو کشور،  و چگونگی مراحل تصویب قانون و مقررات مربوطه رایزنی و بر تقویت تعاملات پارلمانی  تاکید کردند.

رئیس  کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها خاطر نشان کرد:در این سفر آقای صفری ملک میان،رشیدی کوچی و آصفری به نمایندگی از کمیسیون حضور داشتند.

نظر شما