شناسهٔ خبر: 177048 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

زنگنه: بانک‌های زیان‌ده باید محدود شوند

محسن زنگنه نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: معتقدم که با همین قوانین موجود نیز بانک مرکزی می‌تواند نظارت‌ها را افزایش داده و محدودیت هایی برای بانک های زیان‌ده اعمال کند، اما متاسفانه تغییری در سیاست‌های بانک مرکزی دیده نمی‌شود.

به گزارش «نماینده»، محسن زنگنه نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ، پیرامون عملکرد بانک مرکزی در نظارت بر بانک‌های خصوصی، گفت: متاسفانه تغییری در سیاست‌های بانک مرکزی در حوزه نظارت بر بانک‌‎های خصوصی علی رغم تغییر دولت دیده نمی‌شود و کماکان رویه‌هایی که در دولت سابق دنبال شد دیده می‌شود.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیران بانک مرکزی معتقدند که این عدم نظارت ناشی از ضعف در قانون بانک مرکزی است، اظهار داشت:  ضعف در قوانین مربوط به بانک‌های زیان ده موجب شده است که نظارت بانک مرکزی بر بانک‌ها ضعیف باشد و همین امر اعتراض سهامداران این بانک‌ها را به دنبال داشته است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد:  طرحی برای اصلاح قانون نظام بانکداری در دستور کار مجلس قرار دارد که می‌تواند دغدغه‌ها مبنی بر نظارت بر بانک‌های زیان ده را رفع کند.

زنگنه  تصریح کرد:  معتقدم که با همین قوانین موجود نیز بانک مرکزی می‌تواند نظارت‌ها را افزایش داده و محدودیت هایی برای بانک های زیان‌ده اعمال کند، اما متاسفانه تغییری در سیاست‌های بانک مرکزی دیده نمی‌شود.

نظر شما