شناسهٔ خبر: 177023 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها باید تصمیم سیاسی بگیرند/ توافق دست یافتنی است

عباس مقتدایی نماینده اصفهان نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها باید تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند منافع ایران و حقوق بین را به نحو شایسته در نظر بگیرند یا دنبال زورگویی هستند، گفت: زورگویی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها موجب عدم همکاری ایران با آنها خواهد شد اما اگر درست رفتار کنند، توافق دست یافتنی است.

به گزارش «نماینده»، عباس مقتدایی با اشاره به سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران و اظهارات وی درباره احیاء مذاکرات برجام، گفت: مذاکرات سالهاست که ادامه دارد، ما پیش از این اعلام کردیم که در مذاکراتی که منافع ملت ایران را تامین کند، حضور پیدا می‌کنیم. طرف مقابل باید تصمیم سیاسی بگیرد که آیا می‌خواهد منافع ایران را نادید بگیرد یا همچنان می‌خواهد از سازمان‌های بین المللی نظیر آژانس بین المللی انرژی اتمی سوء استفاده کند یا ترتیبات و حقوق بین الملل را نادید بگیرد؟

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر اروپا بنا دارد در فضای شایسته، متعادل و مبتنی بر تامین منافع دو طرف موضوع را دنبال کند، بداند که ایران همواره در نظم و امنیت منطقه‌ای و بین المللی مشارکت داشته است، و همچنان مُسر هستیم که به در مذاکرات به منافع ملت ایران برسیم و می‌خواهیم به دنیا برای صلح و امنیت بیشتر کمک کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: ایران نشان داده که عزتمندانه رفتار می‌کند و زیر بار فشار نمی‌رود، معنا ندارد که ما از یک طرف تحت فشار بین المللی آژانس انرژی اتمی باشیم و همان لحظه مذاکرات را ادامه دهیم. این را به صراحت به طرف‌های مقابل اعلام کردیم.

مقتدایی یادآور شد: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها باید تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند منافع ایران و حقوق بین الملل و ابزارهای بین المللی را به نحو شایسته در نظر بگیرند یا دنبال زورگویی هستند. زورگویی آنها موجب عدم همکاری ایران با آنها خواهد شد اما اگر سر عزتمندی رفتار کنند،  توافق دست یافتنی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: تمام مذاکرات سیاسی و فنی انجام شده است، آنچه اکنون باید درباره آن تصمیم گیری شود، تصمیم سیاسی طرف مقابل است که منافع ایران را در نظر گیرد.

نظر شما