شناسهٔ خبر: 176983 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

باید اقداماتی جدی‌ برای اصلاح ساختار بودجه صورت گیرد

ساعدی نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: اصلاح ساختار بودجه در سال‌های گذشته در حد انجام یک سری تعدیل‌ها بوده و لذا باید در سال‌های پیش رو اقدامات جدی در این زمینه انجام شود.

به گزارش «نماینده»، قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره اصلاح ساخهتار بودجه در دیدار نمایندگان مجلس گفت: مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مجلس تاکید جدی بر اصلاح ساختار بودجه داشتند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در گذشته نیز بر اصلاح ساختار بودجه تاکید داشته‌اند، افزود: اصلاح ساختار بودجه در سال‌های گذشته تنها در حد انجام یک سری تعدیل‌ها بوده است و لذا باید در سال‌های پیش‌رو اقدامات جدی در این زمینه صورت گیرد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: عمده مشکل بودجه بحث تأمین اعتبارات است که باید برای رفع این مشکل منابع درآمدی واقعی برای بودجه در نظر گرفته شود.

ساعدی خاطرنشان کرد: یکی از منابع درآمدی که می‌توان در اصلاح ساختار بودجه به آن توجه کرد درآمدهای مالیاتی است که با جلوگیری از فرار مالیاتی و لغو معافیت‌های مالیاتی غیرضرور افزایش پایه‌های مالیاتی می‌توان منابع قابل توجهی را از این بخش تأمین کرد.

وی افزود: وقتی بودجه کشور با محدودیت منابع مواجه است و منابع درآمدی پیش‌بینی شده محقق نمی‌شود ما با کسری بودجه مواجه می‌شویم که این کسری بودجه سر منشاء تورم و مشکلات اقتصادی بعد است.

نظر شما