شناسهٔ خبر: 176959 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اقدامات مجلس برای تحقق سیاست های کلی انتخابات

جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اقدامات قوه مقننه برای تحقق سیاست های کلی انتخابات ابلاغی مقام معظم رهبری را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده»محمدصالح جوکار، با اشاره به اقدامات مجلس برای تحقق سیاست های کلی انتخابات ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، گفت: بخشی از سیاست های ابلاغی در قوانین قبلی دیده شده است، اما برخی از سیاست ها روی زمین مانده که باید در اصلاح قوانین انتخابات این موارد لحاظ شود.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اصلاحات در قوانین انتخابات، بیان کرد: پیش از برگزاری انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری، اصلاحاتی در قانون این انتخابات اعمال شد، هرچند هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به برخی موارد ایراد گرفت، از این رو به دنبال تشکیل نشستی مشترک با هیات عالی این مجمع هستیم تا موارد اختلافی را حل و فصل کنیم.

وی در خصوص اصلاحات در قانون انتخابات مجلس توضیح داد: در کمیته مرتبط با انتخابات کمیسیون امور داخلی کشور، اصلاح قانون انتخابات مجلس در حال بررسی است که پس از تکمیل و جمع بندی طرح اصلاحی به کمیسیون و سپس به صحن ارسال می شود.

این نماینده مجلس افزود: در قانون انتخابات مجلس الگوی نظام انتخاباتی، سیر فرایند رسیدگی به صلاحیت داوطلبان، ویژگی های عمومی و اختصاصی داوطلب نمایندگی مورد بحث، بررسی و اصلاح است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای اسلامی گفت: در خصوص انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا نیز اصلاحاتی در حال تدوین است، در نشست های کمیسیون الگوی انتخاب شهرداری ها در حال بررسی است، به دنبال ترسیم الگویی مناسب برای انتخاب شهردار در سراسر کشور هستیم. با اتمام بررسی در کمیسیون، موضوع برای رسیدگی به صحن علنی ارسال می شود.

نظر شما