شناسهٔ خبر: 176686 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان نباید با روح قانون مغایرت داشته باشد

علیرضا نظری نماینده خمین نماینده مردم خمین در مجلس گفت: آیین‌نامه اجرایی نباید با روح قانون مغایرت داشته باشد و این مهم‌ترین تاکید قانون‌گذار است.

به گزارش «نماینده»، علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به تصویب آیین‌نامه «رتبه‌بندی معلمان» در دولت، گفت: این آیین‌نامه نباید با روح قانون مغایرت داشته باشد، ضمن آنکه تمامی نمایندگان مجلس یازدهم از ابتدا به دنبال ارتقای جایگاه و رتبه معلمان بودند و تا آخر پای اجرای درست این طرح در کنار آنها هستند.

وی با بیان اینکه عواید و ثمرات اجرای این طرح باید بصورت عادلانه در میان فرهنگیان کل کشور توزیع شود، افزود، نه اینکه کارکنان ستادی وزارتخانه بیشترین نصیب را ببرند و معلمان دلسوز و زحمتکش در شهرستان‌ها و روستاها که در صف مقدم جبهه آموزش هستند کمترین بهره را ببرند، چرا که در این صورت موجب یأس و ناامیدی آن‌ها را فراهم می‌آورد.

نماینده مردم خمین در مجلس به تبیین نکته دیکر در اجرای دقیق رتبه‌بندی معلمان پرداخت و تأکید کرد: وزیر، معاونان و تمامی مدیران ارشد باید با تمام توان به دنبال ارتقای معیشت و زندگی معلمان کشور و پیگیری دغدغه‌های صنفی آن‌ها باشند تا با همکاری مجلس و دولت و اجرای درست و منطقی این طرح دغدغه چند ده ساله فرهنگیان نیز مرتفع شود.

نظری اضافه کرد: ریاست قوه مقننه و تمامی نمایندگان مجلس، وزیر و مدیران ستادی وزارتخانه آموزش و پرورش و تمامی کسانی که نقشی در تدوین آئین‌نامه اجرایی طرح رتبه‌بندی معلمان دارند باید به نکاتی به شکل ویژه توجه کنند، چرا که سرنوشت و آینده فرهنگ و آموزش کشور در دست معلمانی است که امروز سرنوشت آن‌ها در دست تصمیمات روز ماست.

وی بیان کرد: اول، آئین‌نامه اجرایی نباید با روح قانون مغایرت داشته باشد و این مهم‌ترین تاکید قانون‌گذار است. دوم، تمامی نمایندگان مجلس یازدهم از ابتدا به دنبال ارتقای جایگاه و رتبه معلمان بوده و تا آخر پای اجرای درست این طرح در کنار آنها خواهند بود.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نکته آخر و چهارم اینکه، وزیر، معاونان و تمامی مدیران ارشد باید با تمام توان به دنبال ارتقای معیشت و زندگی معلمان کشور و پیگیری دغدغه‌های صنفی آن‌ها باشند تا با همکاری مجلس و دولت و اجرای درست و منطقی این طرح دغدغه چند ده ساله فرهنگیان عزیز نیز مرتفع شود.

نظر شما